Teraz jest piątek, 25 maja 2018, 03:30

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Zasady bezpieczeñstwa na naszych lotniskach - Ważne!

Sprawy ogólne i organizacyjne

Moderatorzy: Viper81, kamsolik, Scroller, RCForever.pl, DECHA, maczar, sebul

  • Advertisement


Avatar użytkownika
 
Posty: 8331
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2004, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post przez Admin » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 20:50

Na EP2 do samego początku jego działania, nie było wypadku, w którym ucierpieli by ludzie lub sprzęt np. samochód. Nie mniej rzeczywiście ilość samochodów, która ustawia się w rządek daje do myślenia. Pole jest na szczęście tak zlokalizowane, że niemożliwe jest latanie dwóch pilotów na raz, chyba że samolotami. Ostatnio byłem nieco zdziwiony reakcją kolegów, którzy przy starcie "nowego" pilota uciekli za samochody. Zdecydowanie trzeba wprowadzić przesunięcie linii startowej do przodu o przynajmniej 8 do 10 metrów, oraz w wprowadzić działanie prewencyjne w sytuacji gdy widzimy, że pilot szarżuje z umiejętnościami, nie ma co się krygować to nie jest gra w kapsle, trzeba zwracać uwagę. Jakoś nie widzę opcji, by można było przejść do porządku dziennego nad rozwalonym samochodem, bo jesteśmy kumplami z pola. Poza tym trzeba ustalić limit samochodów, które mogą parkować a resztę ustawiać po drugiej stronie drogi gdzie jest przyjemny placyk.
Nieważne czym latasz jeśli latasz :)
Michalm
T-Rex 450 SE v2 Flybar Less
Hughes 500MD Hirobo Sceadu Evo 50
Spectrum DX6
Phoenix SIM

Avatar użytkownika
 
Posty: 1782
Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2009, 20:48
Lokalizacja: Warszawa - Marysin Wawerski

Post przez mc » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 21:37

Linia startu linią startu, ale warto by było zastosować takie rozwiązanie jak na Celulozy (poprawcie mnie jeśli się mylę). Tam są (licząc w głąb pola) 3 strefy:

1. Bezpieczna
2. Pilota
3. Lotów

W 1 jest bezwzględny zakaz lotów, w 2 też nie wolno latać i dopiero w 3 można. To jest dobry hamulec dla pilotów lubiących śmigać blisko siebie, bo jeśli strefa lotów jest odsunięta od pilota to nawet jak zrobi błąd to ma czas na korektę. Niestety przypadek igorsky'ego jest tylko potwierdzeniem - machnął się i korekta wypadła mu za plecami. Nie jego wina - każdy lata jak lubi, ale w momencie kiedy stoi za tobą 10 osób i samochody za łącznie kilkaset tysięcy trzeba to jakoś unormować, bo model za plecami to pewny wypadek.
Ja latam (nie liczę podrygów w zeszłym sezonie) od niedawna i pewnie czuje się jak mam model jakieś 5-10m przed sobą, wiem że szybkie przeloty przed nosem to adrenalina, ale na lotnisku rzadko jesteśmy sami i trzeba się z tym liczyć.
Pozdrawiam Maciej
Centaury Radikal G30 V2 @ HWC Zenoah G29E 3D EXTREME PRO & BeastX| Blade 130X | Gaui X2 & BeastX | Spektrum DX8 [2,4Ghz]

Avatar użytkownika
 
Posty: 1465
Dołączył(a): środa, 22 sierpnia 2007, 23:41
Lokalizacja: Wawa

Post przez Luke_Skywalker » wtorek, 27 kwietnia 2010, 11:03

Dosłownie 2 zdania komentarza w kwestii bezpieczeñstwa na EP2.

To miejsce słynie z żelaznych zasad bezpieczeñstwa, którym wierni są stali bywalcy pola. "Od zawsze" jak pamiętam, weterani HFFK: Helitec, pit3k, Oli89, Kwadrat, Bizonik, Krooger,Titan i wielu innych, których nie wymieniam (wybaczcie) szanowali świętą zasadę: jeden lata, reszta czeka. Dzięki temu do dziś nikomu nic się nie stało, nie ucierpiało też mienie.
Jeśli Nowoprzybyły na pole nie stosuje się do tego, należy mu zwyczajnie powiedzieć, jakie są reguły gry w tym miejscu.

Jedynym odstępstwem od zasady "jeden model w powietrzu" są loty "kombatami" polegające na próbie odcięcia własnego ogonka z krepiny ciągniętego przez model, ale to inna bajka (model nie jest niebezpieczny oraz zdecydowanie mniej kosztowny od śmigłowca).

Na EP2 wyra¼nie widać, gdzie można wystartować modelem, sposób parkowania samochodem także nie pozostawia żadnych wątpliwości.
Śmiecie pozostają tylko wówczas, jeśli w wyniku kreta są niemożliwe do zlokalizowania! Nie pamiętam, aby ktokolwiek ze starych bywalców nie zabierał ich ze sobą.

Rolą starszych kolegów jest przekazać wiedzę, zasady i dobre tradycje nowym adeptom... tak było od zarania dziejów ;)

Zdrówka!

Luke
Lama 2 V3
Outrage 550 (version "Stock")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!

Avatar użytkownika
 
Posty: 538
Dołączył(a): niedziela, 18 stycznia 2009, 13:15
Lokalizacja: Warszawa Praga Po³udnie

Post przez Bizonik » wtorek, 27 kwietnia 2010, 12:14

Łukaszu zgodzę się z Tobą ale jedno ale tych starszych pilotów często nie ma na ep2 a młodzi wprowadzają własne zasady
Mini Titan Agusta A109
Trex 500 ESP
Trex 250 SE
Corsair F4U
BF 110
PZL P-11
Mini Mag
Gemini

Obrazek

Advertisement

Poprzednia strona

Powrót do Ogólne i Organizacyjne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości