Teraz jest piątek, 25 maja 2018, 03:22

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Elektryk vs. Spalina

Sprawy ogólne i organizacyjne

Moderatorzy: Viper81, kamsolik, Scroller, RCForever.pl, DECHA, maczar, sebul

  • Advertisement


Avatar użytkownika
 
Posty: 346
Dołączył(a): niedziela, 22 lipca 2007, 11:08

Elektryk vs. Spalina

Post przez mihuu » wtorek, 14 sierpnia 2007, 22:40

Witam, od jakiegoś czasu gnębi mnie ta kwestia... Która wersja lepsza... We¼my pod uwagę dwa heliki (identyczne jeśli chodzi o wymiary). Jeden z napędem spalinowym, drugi z elektrycznym.

Prosiłbym aby spece od tematu wypowiedzieli sie co do poniższych elementów, które chciałbym porównać...

1. Cena zakupu kompletnego modelu z aparatura i elektronika
2. Ceny eksploatacji modelu
3. Ceny części zamiennych
4. Czas lotu
5. ¯ywotność jednostki napędowej
6. Różnice z pilotarzu
7. Ewentualne inne kryteria porównwcze

Avatar użytkownika
 
Posty: 831
Dołączył(a): niedziela, 13 listopada 2005, 22:57
Lokalizacja: KATOWICE

Post przez Hanson » wtorek, 14 sierpnia 2007, 22:57

please nie wywoluj nastepnej wojny..... masz juz kilka watkow o tym traktujacych.......

powiem ci krotko

elektryk moze osiagnac znacznie wieksze moce mniej wiecej 2x tyle co co spalinka w danej klasie helika np w 50 tak to mniej wiecej wychodzi..

elektryk moze tez niestety osiagnąć cene 2 lub 3 x taka jak spalina ...

technologie ogniw ida do przodu i np ogniwa litowo fosforanowe A123 jakie mam w E-Raptorze wytrzymują ponad 500 cykli i przy wydjanym zrodle zasilania ładujesz 15min wiec koszt jednego lotu jest znacznie mniejszy niz napelninie 400ml zbiornika ....

a teraz post scriptum

I LOVE THE SMELL Of NITRO IN THE MORNING :lol: :lol: :lol: :lol:

tyle na temat
|PROTOS CARBON FBL AC3X`Kontronik|T-Rex 450 FBL BEASTx|Quad MK 2.0 NAvi OSD|T8FG|THOMAS 433MHz|

Avatar użytkownika
 
Posty: 831
Dołączył(a): niedziela, 13 listopada 2005, 22:57
Lokalizacja: KATOWICE

Post przez Hanson » wtorek, 14 sierpnia 2007, 23:17

tu masz filmik z moim E620Se na A123

http://extreme.e-serwer.net/heli/hanson/e620.wmv

lot testowy bez zadnych tam fikołkow ale moc widać czas lotu kolo 7 min czyli prawie tyle w ile HYper50 wypala 400ml ... moc Hyperka 1.8 konia a moc tego elektryka w peakach akurat kolo 3 koni ...

tak czy tak jak napisalem wczesniej ostatnio cos wiecej latam spalinką bo tez lubie :lol: na zmiane :D
|PROTOS CARBON FBL AC3X`Kontronik|T-Rex 450 FBL BEASTx|Quad MK 2.0 NAvi OSD|T8FG|THOMAS 433MHz|

Avatar użytkownika
 
Posty: 1591
Dołączył(a): wtorek, 11 stycznia 2005, 02:37
Lokalizacja: SZCZECIN

Post przez FX » środa, 15 sierpnia 2007, 00:29

Elektryki sa fajne ciche, mocne, ale i tak jeszcze drogie w eksploatacji. A jeszcze dochodzi koszt ładowarki któa naąłduje nam te 6-10 cel. (np: pulsar) Pozatym same zalety. Działa zawsze nie kaprysi, nie brudzi sie!!! Elektryk traci moc wraz ze spadkiem napiecia na akumulatorze.

Spalina: Tankujesz lecisz tankujesz lecisz tankujesz lecisz... ooo koniec paliwa w bañce ? Pozyczasz tankujesz lecisz, czyscisz model :D
Moc zawsze ta sama z silnika. Zapach spalin, i dym przyciagaja uwagę. Potrzebne dodatkowe wyposazenie startowe.

Róznica w pilotazu ? hmm, zalezy jak ustawisz cała aparature i mechanike. Mozesz nie zauwazyc róznicy.

Proponuje od razu zamknac temat :D
Trex 600 EFX BeastX
GAUI X5 BeastX
Trex 450 PRO
Futaba 10C
plany: YAK 55M 1.5x1.5, Aeroprakt 22 1,4m
deprony parapety

Avatar użytkownika
 
Posty: 346
Dołączył(a): niedziela, 22 lipca 2007, 11:08

Post przez mihuu » środa, 15 sierpnia 2007, 13:11

Hanson napisał(a):please nie wywoluj nastepnej wojny..... masz juz kilka watkow o tym traktujacych.......


Nie chce zadnej wojny wywolywac :-), po prostu na nastepne wakacje chce kupic sobie jakis porzadny sprzet, cos o wymiarach Trex'a 600 :-) I wlasnie jest kilka watkow na tem temat ale zadem wyraznie nie mowi co jest lepiej wybrac, co sie bardziej oplaca, co jest tansze w eksploatacji...

Wiem, ze np o spalinki trzeba chyba bardziej dbac... Czyscic silnik, itd, i przed lotem tez chyba trzeba jakies tam czynnosci wykonywac...

A moglby mi ktos dla porownania przygotowac jakies zestawienie cenowe kompletu elektryka i apalinki? mniej wiecej o tych samych parametrch :-)

Avatar użytkownika
 
Posty: 2947
Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2006, 15:40
Lokalizacja: Bytom

Post przez d_adam » środa, 15 sierpnia 2007, 19:24

T-rex 600 vs Raptor 50 Titan

2250 (model, silnik, regiel, lopaty) - 2200 (model, silnik, lopaty)
Aparatura MX12 + odibiornik 750zł - Aparatura MX12 + odbiornik 750zł
3 serwa (ok 150za szt) - 4 serwa (ok 150 za szt)
Zyroskop i serwo ogonowe Gy401 +S9254 850zł- Zyroskop i serwo ogonowe Gy401+s9254 850zl
BRAK - wyposażenie startowe (~250zł)
akumulator 1050zł (lot ~10min, aku starcza na okolo 300 ładowañ) [Trzeba mieć kilka) - bañka paliwa 100zł (400ml ~10min)
Aku do odbiornika - aku do odbiornika
Ładowarka Shark 30 600zł - ładowarka zwykła do 50zł lub shark 10 230zł
Balancer 150zł - BRAK
www.RCForever.pl - najtañsze czê¶ci do T-rexa / Tarota 250/450/500, Tuningi 500/550, Tarot, SAB Goblin, ALIGN, Xtreme Production, Gryphon, Serwa KST, Rakon Heli

Sk³adanie regulacja heli gg4446627

 
Posty: 712
Dołączył(a): niedziela, 5 czerwca 2005, 20:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elektryk vs. Spalina

Post przez mores3 » środa, 15 sierpnia 2007, 21:17

mihuu napisał(a):7. Ewentualne inne kryteria porównwcze


Dla mnie jednym z najważniejszych kryteriów
było miejsce do latania.
Z racji poziomu hałasu generowanego przez śmigłowiec,
wybrałem elektryka. Poza tym, przygotowania przedstartowe to
wyjęcie modelu z bagażnika,
podpięcie pakietu,
i w górę... :)
Latam głównie w tygodniu, w drodze do i z pracy,
a czas wtedy się bardzo liczy,
i nie jestem ubrudzony paliwem czy spalinami.
Czyli musisz sobie odpowiedzieć także na pytanie,
czy masz odpowiednie miejsce,
czy wolisz często a krótko, czy rzadziej a np. kilka godzin non-stop :wink:

Pozdrawiam.
Marek

 
Posty: 712
Dołączył(a): niedziela, 5 czerwca 2005, 20:27
Lokalizacja: Warszawa

Post przez mores3 » środa, 15 sierpnia 2007, 21:24

d_adam napisał(a):T-rex 600 vs Raptor 50 Titan

akumulator 1050zł (lot ~10min, aku starcza na okolo 300 ładowañ) [Trzeba mieć kilka) -



Adam, do tych rozmiarów to już raczej używa się A123,
17,5$ za ogniwo, nie wiem jakie pakiety np.15s to jakieś 780zł,
a można jeszcze taniej kupić....
No i żywotność napewna większa niż li-pol.
Zresztą, ja już latam Mini Titanem na pakieciku A123 3s,
nigdy więcej li-pol... :lol:

Pozdrawiam.
Marek

Avatar użytkownika
 
Posty: 346
Dołączył(a): niedziela, 22 lipca 2007, 11:08

Post przez mihuu » środa, 15 sierpnia 2007, 22:30

Troche duze te ceny... Ja bym chcial przeznaczyc okolo 2.500 zl... A czy sa spalinowki rozmiarow Trexa 450? Latac mam gdzie :-)

Avatar użytkownika
 
Posty: 265
Dołączył(a): środa, 15 marca 2006, 02:00
Lokalizacja: Dublin

Post przez majkiel_01 » środa, 15 sierpnia 2007, 22:45

t rex 600 za 2200 to chyba tylko w polsce za tyle się kupuje...
HDX 450
RAPTOR 60 V2,TT 70
GY 401
spektrum dx7
AEROFLY PRO DELUXE
GG:1435280

Avatar użytkownika
 
Posty: 634
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lutego 2006, 11:36
Lokalizacja: Warszawa

Post przez Franz » czwartek, 16 sierpnia 2007, 08:27

mihuu napisał(a):Troche duze te ceny... Ja bym chcial przeznaczyc okolo 2.500 zl...


Elektryka rozmiaru 50 za te pieniądze na pewno nie dostaniesz.

mihuu napisał(a):A czy sa spalinowki rozmiarow Trexa 450?


Hmm... :D
T-Rex 600N
DX7

Avatar użytkownika
 
Posty: 929
Dołączył(a): czwartek, 13 stycznia 2005, 15:06

Post przez U.S.U.L » czwartek, 16 sierpnia 2007, 10:38

mihuu napisał(a):A czy sa spalinowki rozmiarow Trexa 450?


A pewnie ze sa, np zoom 450ic http://www.protech.be/html/t0503450ic.html

Avatar użytkownika
 
Posty: 634
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lutego 2006, 11:36
Lokalizacja: Warszawa

Post przez Franz » czwartek, 16 sierpnia 2007, 10:41

U.S.U.L napisał(a):
mihuu napisał(a):A czy sa spalinowki rozmiarow Trexa 450?


A pewnie ze sa, np zoom 450ic http://www.protech.be/html/t0503450ic.html


Zwracam honor :shock:
T-Rex 600N
DX7

Avatar użytkownika
 
Posty: 346
Dołączył(a): niedziela, 22 lipca 2007, 11:08

Post przez mihuu » czwartek, 16 sierpnia 2007, 15:40

A ile by mnie wyniosl taki zestaw

http://www.zabawki-modele.pl/catalog/pr ... adc2da3524

+ wszystko co tam jest potrzebne?

I najwazniejsze pytanie. Warto cos takiego kupic, czy lepiej uzbierac i kupic cos wiekszego...?

PS: Apropo porowniania, to spalinka chyba jednak wychodzi troche taniej (choc i tak drogo) i chyba zaleta na strone spalinek jest to ze nie spali nam sie nigdy silnik :-) co najwyzej zgasnie :-P

Avatar użytkownika
 
Posty: 346
Dołączył(a): niedziela, 22 lipca 2007, 11:08

Post przez mihuu » piątek, 17 sierpnia 2007, 08:20

Moze wrocimy do tematu...?

Pytanie takie: porownujac T-rexa 450 v2SE z T-rexem 600

wiem, ze 450 ma full tuning, co jest bardzo kuszace. Czy 600 juz ze wzgledu na swoje gabaryty tez ma wszystko w ful allu? czy czaje sie tam gdziej jeszcze jakies plastiki? Od razu powiem, ze moje fundusze sa ograniczone i nie moge sobie pozwolic na wydanie paru tysiecy na heli... Ale jednoczesnie chcialbym kupi cos, co starczylo by mi na dlugie lata, aby mozna bylo latwo cos dokupic, wumienic... no i aby mozna bylo wszystko za pomoca helika zrobic (3D). Oczywiscie do tego jeszcze dluga droga, ale chcialbym aby ten helik mil juz spore mozliwosci za rozsadna cene.

PS: Co do porowniania ktory lepszy apalina, czy elektryk, to chyba wychodzi na rowno... elektryk drozszy przy zakupie ale tanszy chyba w eksploatacji...

Advertisement

Następna strona

Powrót do Ogólne i Organizacyjne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość