Teraz jest wtorek, 12 grudnia 2017, 20:09

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Pakiet Li-poli do Logo10

Tu piszemy o śmigłowcach Eco, Quick, Emax

Moderator: n6210

  • Advertisement


Avatar użytkownika
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek, 4 października 2005, 20:11
Lokalizacja: Legnica

Pakiet Li-poli do Logo10

Post przez ryka1 » sobota, 13 stycznia 2007, 18:09

Przymierzam się do kupienia Logo 10 3D. Do tego modelu polecają pakiety Li-poli 4S2P. Pakiet taki jak rozumiem sklada się z 8 ogniw. Dwa pakiety po cztery ogniwa połączone szeregowo, pakiety ze sobą połączone rownolegle. Czy do ładowania i balansowania pakietu należy go zrobi rozłączalnym tj. dwa osobne pakiety 4S1P z wyjściem na balanser. Mam ładowarkę Ultramat 12 i balanser do pięciu ogniw.
Czy ktoś z kolegow ma taki model i mógłby podzieli się uwagami na jego temat? :shock:
Pozdrawiam Rysiek
----------------------
T-Rex 450XL
Raptor E550
JR XP 9303 2,4GHz

 
Posty: 32
Dołączył(a): czwartek, 21 września 2006, 19:19

Post przez Alex » sobota, 13 stycznia 2007, 19:07

Taki pakiet będziesz musiał wykonać sam, bo pakiety 4s są raczej rzadko spotykane. W pierwszej kolejności i tak połączysz ogniwa w cztery pary, więc jak widzisz wszystko zachowywać się będzie jak cztery ogniwa o podwójnej pojemności - tylko jedna wtyczka balancera. Ogniwa w parach wyrtównają napięcia automatucznie.

Avatar użytkownika
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek, 4 października 2005, 20:11
Lokalizacja: Legnica

Post przez ryka1 » sobota, 13 stycznia 2007, 19:21

Dzięki za odpowied¼. Teraz wszystko jasne. :)
Pozdrawiam Rysiek
----------------------
T-Rex 450XL
Raptor E550
JR XP 9303 2,4GHz

Avatar użytkownika
 
Posty: 831
Dołączył(a): niedziela, 13 listopada 2005, 22:57
Lokalizacja: KATOWICE

Post przez Hanson » sobota, 13 stycznia 2007, 20:57

mozesz uzyc tez 5s1p 6s1p 8s1p bez problemu a takze 4s1p z o wiekszej pojemnosci.. wg mnie lepszy bedzie np 6s1p 3700 lub 4000..
łatwiej zbalansowac a i waga mniejsza co do konfiguracji 2p to raczej łaczą tak ogniwa w okolicach 2000mah zeby osiagnac 4000mah.. pamietaj tez ze czym wieksze napiecie pakiety tym mniej idzie w przyslowiowy luft czyli nie tracisz energii na ogrzewanie silnika i reglerka....

pozdr
|PROTOS CARBON FBL AC3X`Kontronik|T-Rex 450 FBL BEASTx|Quad MK 2.0 NAvi OSD|T8FG|THOMAS 433MHz|

Avatar użytkownika
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek, 4 października 2005, 20:11
Lokalizacja: Legnica

Post przez ryka1 » niedziela, 14 stycznia 2007, 12:54

Dzieki za odpowied¼.Hanson swego czasu też pytałeś o setup i zasilanie Logo 10. Czy to co piszesz przetestowałes na swoim modelu. Ciekawi mnie, czy czas lotu na pakiecie np. 4S2P 4Ah będzie mniejszy niż 5S1P o tej samej pojemności. Z tego co piszesz powinien by dłuższy (mniejsze straty cieplne). Pakiet 6S1P raczej nie wchodzi w moim przypadku w grę( zmiana ładowarki i balansera). Może ktoś z kolegów robił takie porównania z pakietami o tej samej pojemności ale różnych napięciach.
Pozdrawiam Rysiek
----------------------
T-Rex 450XL
Raptor E550
JR XP 9303 2,4GHz

Avatar użytkownika
 
Posty: 626
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2004, 15:09
Lokalizacja: Piaseczno ,Magdalenka

Post przez Yoda » niedziela, 14 stycznia 2007, 15:45

Dobranie pakietu jest kwestią przełożenia i silnika a znalezienie optymalnego przełożenia jest raczej delikatną kwestią i wymaga nieco doświadczenia i prób. Wynika to z tego, że silnik elektryczny ma największą sprawność przy określonej, specyficznej prędkości obrotowej. Zaś sprawność oznacza najlepszy stosunek oddawanej mocy do pobranej z akumulatora energii. W praktyce nie jest efektywnym używać silnik przy obciążeniu takim, że obroty wynoszą 50% obrotów bez obciążenia, gdyż chociaż w ten sposób odbierzemy od silnika największą moc, to jednak zużycie energii będzie bardzo duże. Lepiej jest jeżeli obciążenie będzie takie, że obroty silnika będą równe około 70% obrotów bez obciążenia – uzyskamy dużo mniejszy pobór prądu, a moc wciąż jeszcze będzie wystarczająca.

Przeanalizujmy poniższy przykład:

Załóżmy że Twój silnik dysponuje obrotami 25.000 obr/min. przy napięciu odpowiadającym napięciu Twojego pakietu. Obroty wysokiej sprawności będą wynosiły około 17.500 obr/min. , co stanowi około 70% obrotów bez obciążenia.

Chcemy, aby obroty wirnika były równe około 1.500 obr/min., tak więc z proporcji możemy znale¼ć odpowiednie przełożenie.

Dostępne są różne zębatki „silnikowe” , zróbmy więc proste obliczenie:


17.500
----------- = 11,67
1500

Czyli nasze przełożenie główne powinno wynosić 11,67 :1, aby uzyskać żądane obciążenie silnika.

Główne koło zębate modelu ma 200 zębów, aby więc znale¼ć pożądaną ilość zębów zębatki silnikowej, podzielmy:

200
---------- = 17,14
11,67

Oczywiście zębatka musi mieć „okrągłą” liczbę zębów, więc powinniśmy użyć silnikowego koła zębatego o 17 zębach.
Zębatka 17z da nam większe, a ale gdyby zastosować 18z mniejsze przełożenie. Wybierz mniejsze przełożenie, aby skompensować ewentualną rozbieżność osiągów silnika względem osiągów katalogowych.

Inny przykład. Załóżmy, że masz bardzo mocny silnik, który kręci się z prędkością zaledwie 12.000 obr/min. bez obciążenia, zaś największą sprawności ma przy 9.500 obr/min. Aby uzyskać żądaną prędkość obrotową wirnika, musimy użyć największej zębatki zaopatrzonej w 24 zęby.

Oto kolejne czynniki, które mogą decyzję o przełożeniu. Jeżeli masz zamiar wykonywać akrobację, chciałbyś aby obroty wirnika wynosiły przynajmniej 1.700 obr/min. Wówczas, przy zastosowaniu pierwszego silnika o obrotach wysokiej sprawności równych 17.500 obr/min. powinieneś zastosować zębatkę o 19 lub nawet 20 zębach.

To nie jest łatwe, aby oznaczyć obroty wysokiej sprawności silnika. Przyjęcie 70% obrotów bez obciążenia należy traktować jako dobry punkt wyjścia do wyboru zębatki. Jeżeli masz wątpliwości, wybierz mniejszą zębatkę (mniej obciążającą silnik).


Zbyt silne nagrzewanie się silnika świadczy o małej sprawności napędu. Energia zamieniana na ciepło nie zwiększy czasu lotu ani osiągów modelu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 831
Dołączył(a): niedziela, 13 listopada 2005, 22:57
Lokalizacja: KATOWICE

Post przez Hanson » niedziela, 14 stycznia 2007, 20:44

wazna jest tez sprawnosc silnika

a najprosciej bedzie tak:

http://www.readyheli.com/category_s/81.htm

kalkulator online
|PROTOS CARBON FBL AC3X`Kontronik|T-Rex 450 FBL BEASTx|Quad MK 2.0 NAvi OSD|T8FG|THOMAS 433MHz|

Advertisement


Powrót do Eco/Quick/Emax

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość