Teraz jest niedziela, 22 października 2017, 12:05

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Wibracje ogona

Tu piszemy o śmigłowcach Eco, Quick, Emax

Moderator: n6210

  • Advertisement


 
Posty: 277
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 23:01
Lokalizacja: Paryz

Wibracje ogona

Post przez ezio » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 03:25

Po mału złożyłem mojego e-maxa w całość. I teraz jak juz wszystko jest na miejscu przyszedl czas na ustawianie.
Przy małych obrotach wszystko chodzi pieknie. Ale podczas zwiększania obrotów pojawiają sie bardzo szybkie wibracje ogona. Nie wiem skad sie one biorą. Po odkręceniu łopatek tylnego wirnika wibracje ustają. Łopatki są wyważone. Wibracje nie pochodzą tez od serwa.
Moze macie jakies pomysły.

Avatar użytkownika
 
Posty: 8333
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2004, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post przez Admin » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 12:30

Może pasek jest za mocno naciągnięty.
Nieważne czym latasz jeśli latasz :)
Michalm
T-Rex 450 SE v2 Flybar Less
Hughes 500MD Hirobo Sceadu Evo 50
Spectrum DX6
Phoenix SIM

 
Posty: 277
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 23:01
Lokalizacja: Paryz

Post przez ezio » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 14:29

to tez nie pasek. bez roznicy czy jest dobrze naciagniety czy prawie wcale. Nie wiem skad sie biora te wibracje.

 
Posty: 784
Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2005, 13:03

Post przez AdamG » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 14:38

Moze masz zbyt mocno skrecone łopatki i sie nie rozkładają do koñca - łopatki ogonowe powinne być przykręcone dośc lu¼no
Druga sprawa moze sie nie torują? Okucia wirnika ogonowego powinne mieć lekki luz poptrzeczny tak aby sie samoistnie torowały
Taki układ w prawdziwych śmigłowcach to tzw Flapping Tail choć tam cała piasta zamocowana jest wahliwie, ma to na celu zlikwidowanie róznic w wytważanym ciągu przez każdą z łopat wirnika ogonowego Niektóre modele np Vario, Heim tez go mają

I wreście co mi przychodzi do głowy to niecentrycznie zamontowane zebatki paska.

Adam
Ostatnio edytowano poniedziałek, 29 stycznia 2007, 17:19 przez AdamG, łącznie edytowano 1 raz

 
Posty: 277
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 23:01
Lokalizacja: Paryz

Post przez ezio » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 16:09

wiec tak:
-łopatki składaja sie luzno prawie same
- na oko wyglada ze sie torują ( jednak luzu poprzecznego nie mają) . Jak duze luzy powinny miec okucia ?
-co do zebaki paska na pewno niecętrycznie zamocowana jest zebatka napedzajaca pasek. Jednak osadzona jest na klej i zdjecie jej doprowadzi do uszkodzenia ( model był złozony w pudełku podczas zakupu ). Jednak próbowałem tez na prawie całkiem wiotkim pasku zeby zmniejszyc mozliwosc przenoszenia drgan - efekt pozostał bez zmian.

Niedługo wszystkie czesci ogona trafią pod lupe. Moze cos znajde.

Avatar użytkownika
 
Posty: 2958
Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2006, 15:40
Lokalizacja: Bytom

Post przez d_adam » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 16:37

A ja się martwiłem.. dlaczego mam taki luz na okuciach lopatek ogonowych !! :)
www.RCForever.pl - najtañsze czê¶ci do T-rexa / Tarota 250/450/500, Tuningi 500/550, Tarot, SAB Goblin, ALIGN, Xtreme Production, Gryphon, Serwa KST, Rakon Heli

Sk³adanie regulacja heli gg4446627

 
Posty: 784
Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2005, 13:03

Post przez AdamG » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 17:13

Luz na okuciach to jakies 2-3mm na koncu łopatki.
Jesli masz niecentrycznie zamontowany walek napędzający pasek to masz efekt taki ze razem z obrotami wałka pasek sie raz naciąga raz luzuje i po za jego szybszym zuzywaniem to w pewnym zakresie obrotów wytwarza się coś w postaci drgañ synchronicznych. W takim wypadku nie pozostaje nic innego jak wymiana wałka z zebatka

 
Posty: 277
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 23:01
Lokalizacja: Paryz

Post przez ezio » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 19:00

Jest dokladnie tak jak piszesz to sa jakies drgania synchroniczne. Jednak ciekawi mnie dlaczego nie ma tego efektu jak nie ma łopatek.

 
Posty: 784
Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2005, 13:03

Post przez AdamG » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 19:03

Kiedy wymontujesz łopatki to zmniejszasz d¼wignie dla działających sił i ten efekt może być znacznie mniejszy

Oczywiście jeśli tu właśnie leży przyczyna tych wibracji

 
Posty: 277
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 23:01
Lokalizacja: Paryz

Post przez ezio » poniedziałek, 29 stycznia 2007, 20:20

Problem chyba udało mi sie wyeliminowac. Dodałem luzy na łopatkach tak jak pisał AdamG (wielkie dzieki). Jednak głownym problemem był chyba slizgacz, który był lekko krzywy i oscylował co powodowało lekkie wibracje zmieniające lekko kąty łopatek. Przy pewnych obrotach pewnie drgania te sie nakladały na siebie wzmacniając sie jednoczenie.

Advertisement


Powrót do Eco/Quick/Emax

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość