Teraz jest czwartek, 14 grudnia 2017, 15:18

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

problem z silnikiem

Tu piszemy o śmigłowcach Eco, Quick, Emax

Moderator: n6210

  • Advertisement


 
Posty: 146
Dołączył(a): niedziela, 2 kwietnia 2006, 14:10
Lokalizacja: z DOBCZYC

problem z silnikiem

Post przez bandiiii » niedziela, 11 marca 2007, 15:16

witam!!! mam problem ponieważ odcieło mi prąd od silniku i helikopter mi spadł na szczescie nic sie nie stało:) ale mam pytanie czemu odcieło prąd ?? wiem ze to nie bylo odcięcie jak przy rozładowywaniu sie baterii, tylko nagłe odcięcie tak jak od przegrzania:)

Moj helikopter był po craschu ale regla nic nie przestawiałem tylko powymieniałem czesci mechaniczne przy załaczeniu bateri regiel pika tak pierwsza jest krotka melodyjka pozniej jedno pikniecei po tym dwa pikniecia , dwa pikniecia i dwa pikniecia

co robić pomózcie???

 
Posty: 277
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 23:01
Lokalizacja: Paryz

problem z silnikiem

Post przez ezio » niedziela, 11 marca 2007, 21:33

moze masz uszkodzony aku ? i napiecie spadlo nagle i dlatego odcielo.

Avatar użytkownika
 
Posty: 8333
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2004, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z silnikiem

Post przez Admin » niedziela, 11 marca 2007, 21:40

bandiiii napisał(a):witam!!! mam problem ponieważ odcieło mi prąd od silniku i helikopter mi spadł na szczescie nic sie nie stało:) ale mam pytanie czemu odcieło prąd ?? wiem ze to nie bylo odcięcie jak przy rozładowywaniu sie baterii, tylko nagłe odcięcie tak jak od przegrzania:)

Moj helikopter był po craschu ale regla nic nie przestawiałem tylko powymieniałem czesci mechaniczne przy załaczeniu bateri regiel pika tak pierwsza jest krotka melodyjka pozniej jedno pikniecei po tym dwa pikniecia , dwa pikniecia i dwa pikniecia

co robić pomózcie???


Opis piknięć wskazuje, że regulator jest dobrze zaprogramowany, przyczyn jak zwykle może być kilka:

1) przegrzanie BEC-a spowodowane zbyt mocnym spasowaniem zebatki na silniku i zębatki odbierającej lub zbyt mocnym naciągnięciem paska ogonowego co powoduje większy opór i obciążenie silnika

2) po prostu przegrzewanie BEC-a, trzeba pomyśleć nad dopracowaniem kątów i krzywej gazu oraz lepszym wychłodzeniu reglera.

3) zimny lut na połączeniu silnik - regler i prostu nie kontaktuje w pewnym momencie i spada, a jak we¼miesz do ręki to działa

posprawdzaj to
Nieważne czym latasz jeśli latasz :)
Michalm
T-Rex 450 SE v2 Flybar Less
Hughes 500MD Hirobo Sceadu Evo 50
Spectrum DX6
Phoenix SIM

Avatar użytkownika
 
Posty: 1275
Dołączył(a): sobota, 19 listopada 2005, 16:39
Lokalizacja: Poznañ

Re: problem z silnikiem

Post przez pasikon » niedziela, 11 marca 2007, 21:55

Admin napisał(a):
Opis piknięć wskazuje, że regulator jest dobrze zaprogramowany, przyczyn jak zwykle może być kilka:

1) przegrzanie BEC-a spowodowane zbyt mocnym spasowaniem zebatki na silniku i zębatki odbierającej lub zbyt mocnym naciągnięciem paska ogonowego co powoduje większy opór i obciążenie silnika


Co do za mocnego spasowania zębatki sie moge zgodzić do paska też ale co ma wspólnego przegrzanie BEC jeśli tylko zasila odbiornik i serwa a regulator dostaje tylko impuls od którego BEC nie jest w stanie sie przegrzać?Chyba że jestem w błędzie ale na moje tak to wygląda.Jakieś wyjaśnienia mile widziane
GG 2555975 pasikon@poczta.fm
Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 764
Dołączył(a): niedziela, 11 lutego 2007, 15:50
Lokalizacja: Bia³ystok

Re: problem z silnikiem

Post przez grakam » niedziela, 11 marca 2007, 22:19

Może problem występuje w samych połączeniach. Często problemy mogą być na stykach (np. wtyk w odbiorniku ).
Pozdrawiam
Krzysiek

----------------------
Reksio 450 SE,
LAMA 2v3
Szybol 2,6m :-)
Acro Master :-)
Eaysy Glider FPV i lata³ i filmowa³ :-)
DX7
Reflex XTR

 
Posty: 146
Dołączył(a): niedziela, 2 kwietnia 2006, 14:10
Lokalizacja: z DOBCZYC

Post przez bandiiii » niedziela, 11 marca 2007, 23:33

Moi kochani kumple:)) jak tylko przeczytałem to co ADMIN napisał:) o tym ze może to byc spowodowane zbyt mocnym naciągnięciem paska to odrazu strzeliłem sobie w łeb:) ponieważ jak własnie zakładałem pasek to nie naciągałem go mocno:) ale pozniej jak sprawdzałem całego helika do lotu to zobaczyłem i stwierdziłem że jednak pasek powinien byc mocniej naprezony, żeby moze czasem nie przeskoczył:(więc go pożadnie naciągnąłem a tu chyba był jednak moj błąd...widocznie za duży był opór i silnik to strasznie odczuwał teraz poluzowałem i jutro sprawdze ...tak samo dałem lekki luz pomiędzy zębatką głowna a zębatką silnika:) pewno pomoze...bo regiel był zaprogramowany tak jak powinien byc, więc przyczyną wyłączania silnika są chyba te dwie rzeczy...acz kolwiek nie wykluczam że mam baterie padniętą...ponieważ raz ją zwarłem i wyładowałem dwa razy do 0...:)
hihi
pozdrawiam bandiiii

Advertisement


Powrót do Eco/Quick/Emax

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości