Teraz jest poniedziałek, 21 maja 2018, 09:14

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Align UH-60 Blackhawk + T-Rex 500

Tu piszemy o makietch, kabinkach typu custom i samodzielnie wykonanych elementach okrywających heli.

Moderator: Viper81

  • Advertisement


 
Posty: 189
Dołączył(a): sobota, 10 marca 2007, 15:46
Lokalizacja: Kraków

Post przez wolniak » środa, 21 listopada 2012, 11:00

No problem podstawowy w temacie estetyki to to, że to czarne nie jest a białe.

Avatar użytkownika
 
Posty: 305
Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 00:15
Lokalizacja: Sandomierz

Post przez MaperroPL » środa, 21 listopada 2012, 12:51

Podstawowy problem z dziedziny estetyki bardzo łatwo rozwiąże farba samochodowa w aerozolu.
łopatki przed :
Obrazek
łopatki po :
Obrazek
Malowane farbami firmy Motip. Szkoda mi było porządnych farb na łopaty a te sprawdzają się świetnie. Choć to akryl po wyschnięciu dają twardą powierzchnię.
2-3 cienkie warstwy i masz piękne czarne łopaty.
T-Rex 600 Pro BeastX
T-Rex 450 Pro BeastX
Blade nano CPx
Blade mSR
DX8
PhoenixRC

 
Posty: 189
Dołączył(a): sobota, 10 marca 2007, 15:46
Lokalizacja: Kraków

Post przez wolniak » środa, 21 listopada 2012, 13:18

¯e też na to nie wpadłem - takie eleganckie rozwiązanie !

Póki co walczę z wałem napędowym. Po wszadzeniu półek z łozyskami od starego 500, wał od PRO "lata jak łopata". na luz góra dół zabrakło mi podkładek a jeszcze z 0.5 milimetra skacze. Tak więc zdobyłem wał od starej wersji. Jutro powinienem go dostać i wsadzić. To ostatni (mam nadzieje) element, który mi brakuje do mechaniki i powinien być gotowy.
Załaczę jakieś fotki tego. Warto popatrzeć bo "goły" wygląda komicznie z tym ogonem :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 305
Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 00:15
Lokalizacja: Sandomierz

Post przez MaperroPL » środa, 21 listopada 2012, 15:19

Może nie eleganckie ale skuteczne :wink:
Nigdzie nie trafiłem na łopaty asymetryczne w innym koloże niż biały. Ale ma to trochę sensu, białe łatwiej malować :lol:
T-Rex 600 Pro BeastX
T-Rex 450 Pro BeastX
Blade nano CPx
Blade mSR
DX8
PhoenixRC

 
Posty: 189
Dołączył(a): sobota, 10 marca 2007, 15:46
Lokalizacja: Kraków

Post przez wolniak » piątek, 23 listopada 2012, 20:40

Kolejny etap skoñczony. Mechanika złożona, wstępnie wyregulowana.
A wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeszcze trochę walki z kątami. Wał niestety przy tych okuciach od "starej" 500ki musiał być też z pierścieniem regulowanym. Alternatywnie można się ratowac podkładkami w wale od pro ale mam wrażenie, że miał on luz poprzeczny troche.
Tak czy siak lista niezbędnych części pójdzie do lekkiej modyfikacji na koñcu.

Po włożeniu baterii 3300., chyba z powodu tego wszystkiego na ogonie przegina go mimo wszytko wyra¼nie do tyłu. Tak więc troche cięższa bateria ma racje bytu. Dziś czarny piątek to się zrujnowałem na większą baterię Hyperiona G3 EX za oceanem, bo zmiażdzyli krajowych oferentów ceną a pojemność większa :)

 
Posty: 189
Dołączył(a): sobota, 10 marca 2007, 15:46
Lokalizacja: Kraków

Post przez wolniak » piątek, 23 listopada 2012, 21:57

Przy okazji zadam historyczne pytanie. Ma ktoś jakiś patent wkręcania snapów na popychacze, żeby kąty wszytkich łopat były równe ?
Patent z wykręcaniem i wkręcaniem pod innym kątem to stosuje ale mnie palce prawie odpadły :)

 
Posty: 189
Dołączył(a): sobota, 10 marca 2007, 15:46
Lokalizacja: Kraków

Post przez wolniak » piątek, 30 listopada 2012, 11:51

Jako, ze prace budowlane zakoñczone i pierwsze starty za mną, przyszedł czas na wstępne podsumowanie:

Model wykonany z fiberglasu. Pomalowany calkowicie. Pomalowany niestety jedną warstwą faby co powoduje, ze łatwo co zarysować z efektem białej rysy czyli koloru skorupy.
Producent dołączył trzy buteleczki z farbkami zapewne przewidując takie sytuacje.

Zawieszenie z przodu na sprężynach. Trzeba skrecić na klej śruby ograniczające skok goleni, bo się wykrecily w pierwszym locie. Reszta śrub o dziwo wkręcona prawidłowo.
Śruby do kół są za krótkie o 5 mmm. Mimo iż nakrętki są samokontrujące, śruba nie dochodzi do plastikowej wkładki kontrującej w nakrętce i po paru startach z ziemi z rozbiegiem prawe koło odleciało bo sie odkręciło :)
Zastosowanie dłuższych śrub eliminuje problem.
Obrazek

Góra ramy z mechaniką w obudowie jest zabezpieczona dołaczonymi gumowymi tulejkami. Niestety w komplecie brak śrub T2 x 14 do przykręcenia tego. Zastosowalem patent ze śrubami M2,5 przykrecąjac je obok, do wyciecia pod baterią 1 cm głębiej w kierunku ogona.
Drewniane półki mocujące i tak trzeba samemu wkleić, więc wkleiłem je centymetr dalej.
Obrazek

Ponieważ drut popychacza okazał się być niezdobywalny od starej 500, zastosowałem popychacz weglowy od pro po przeróbkach.
Skróciłem go do 400mm ucinając piłką. Koncówka, to kawalek popychacza tarczy (2mm x 30mm) z kołnierzem. Wyciągamy to z oryginalnego popychacza. Nie boimy się zastować lekkiej przemocy :)
Nastepnie ucinamy karbonowy popychacz i w dziurkę wkręcamy metalowy popychacz na odpowiednią glebokosć. Zakładamy aluminiowy kołnierz i zrobione.
Zabezpieczyłem to dodatkowo klejem i działa znakomicie.
Obrazek

Przewody od regulatora nieco przedłużyłem. Po tej modyfikacji wymiana i podłączenie baterii jest o wiele łatwiejsze.

Podczas wkładania mechaniki do obudowy proponuję odkręcic półke z żyrokopem i przesuniecie jej maksymalnie w górę. Bez tego manewru wsadzienie tego do srodka graniczy z cudem.
Z półką od baterii trzeba zrobić to samo. To akurat jest w instrukcji.
Obrazek

Mechanika jest przymocowana od spodu za pomocą 4 śrub. Wg instrukcji sa to śruby T2. Niestety w komplecie śrub nie ma. Zastosowalem śrubki M2,5 x 16mm z podkładkami i nakrętkami samokontrującymi.
Obrazek
Obrazek

Krawędzie otworu wokół wirnika dobrze jest czyms zabezpieczyć. Wyeliminuje to powstawanie odprysków farby w momencie zakladania "dachu" obudowy. Niestety zachacza on o popychacze wirnika podczas tej operacji.
Tu rozwiazaniem bylby cieñka rurka silikonowa o grubszych sciankach w czarnym kolorze (lub zielonym). Na razie poszukiwania materiału trwają :)

W modelu zastosowałem baterie Align 3300 mAh 40C. W standardowej pozycji mocowania niestety model przechyla sie do tylu, co podczas startu powoduje jazdę lekka do tylu jak sie nie skontruje.
Czekam na baterie 5000 mAh. Jest ciezsza o ok 450g. Powinno wystarczyć, zeby go wywazyć. Przy okazji licze na przedłużenie czasu jednorazowej zabawy :)
Baterie 3300 można też próbować przesunąć do przodu maksymalnie ale niestety podczas moich prób nie rozwiązało to problemu do koñca i trzeba było cos wsadzic dodatkowo, zeby wyważyć model.
Ja zastosowałem patent polegający na wsadzeniu do kokpitu, z przodu, dwóch baterii 2200 3S od 450tki :)

Do wybudowania modelu niezbędne są nastepujące czesci z listy poniżej. T-Rex PRO może być praktycznie tylko dawcą belki ogona, wału napedowego ogona, uchwytu ogona i elektroniki. Reszta nie pasuje.
Najwięcej czesci pasuje od starego T-Rexa 500. Dodatkowo można zakupić zestaw do modelu, zawierąjacy uchwyt belki, elemety ramy, uchwyt tylnego serwa, ramie kontroli skoku ogona i śrubki. Wychodzi taniej niż dokupienie tego osobno. Do PRO ten zestaw jest niezbędny.
Tak czy siak do modelu niezbędny jest poniższy zestaw częsci:

1. HF5006 - Align UH-60 500 Scale Fuselage
- Zawiera lewą i prawą obudowę ramy,
- Rozwiazanie związane z zakrzywieniem belki ogona,
- Farbki, smar,
- Śrubki (pare sie nawet przydalo),
- Tylny statecznik z mocowanie,
- Piankę monatażową tynej belki w obudowie,
- uchwyt belki pionowej ogona,
- Tylny statecznik z mocowaniem (wymagany klej)

2. H50145 - Głowica czterołopatowa
3. HD420D - Łopaty węglowe ALIGN 425D- czarne
4. H50145 - Węglowe łopatki ogonowe 3K-CZARNE

5. H50119-00 - Okucia ogonowe - czarne
6. H50082B - T-Rex 500 - Metalowy ślizgacz ogonowy
7. H60044 - T-Rex 500 - Ramię kontroli skoku ogona
8. H50116A - T-Rex 500 - Mocowanie belki ogonowej
9. H50096 - T-Rex 500 - Zębatki wałka - przód
10. H50099 - Łożyska MR128 2x 8x12x2.5mm

11. H50021 - T-Rex 500 - Akcesoria ramy (podstawa ramy, pólka baterii, pólka zyroskopu, Prowadzenie tarczy)
12. H50038 - T-Rex 500 - Mocowanie serwa ogonowego
13. H50075 - T-Rex 500 - Metalowa blokada łożyska
14. H50086 - T-Rex 500 - Wał główny z pierscieniem kontrujacym
15. H50019 - Koło autorotacyjne
16. H50178 - Zębatka główna skośna 134T
17. H50003A - Mocowanie łożyska jednokierunkowego
18. H50061 - Zębatka atakująca 14T
19. H50040 - Belka ogonowa
20. H50095A - Wał napędu ogona

21. HSD51501 - ALIGN DS515M x 3 - serwa tarczy
22. HSD52501 - ALIGN DS525M x 1 - serwo ogona
23. HML50M02 - Align 500MX Silnik bezszczotkowy (1600KV) 1 313,5 313,5
24. K10475A - Align 70A Regulator bezszczotkowy (Governer)

25. Odbiornik - Zastosowalem FUTL7661 - Futaba R6202SB
26. Stabilizator - Zastosowalem MIK4608 - Mikado VBar Fullsize Silverline v5.3
27. HBP33001 Pakiet ALIGN 6S1P 22.2V 3300mAh/40C lub 5000mAh 40-45C. Uwaga ! 3300 wymaga dociążenia częci dziobowej, brakujer ok 400g.

Dodatkowo:

1. Paczka opasek zaciskowych
2. śruby przykrecenia mechaniki w obudowie 4x M2,5 x 16mm z nakretkami samokontrujacymi + podkladkami (2x podkladka na śrube)
3. śruby mocowania serw 16x M2,5 x 16mm z nakretkami samokontrujacymi + podkladkami (2x podkladka na śrube)
4. śruby podwozia 2x M3 x 45mm
5. Przewody do pakietu 2x100mm + koszulki termokurczliwe do przedluzenia wtyczki regulatora.
6. Komplet wtyczek XT60
7. Klej do śrub

+ kupa wolnego czasu i wytrwaloci :) Po zgromadzeniu tego wszytkiego, otrzymujemy efekt jak ponizej :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano piątek, 7 grudnia 2012, 09:18 przez wolniak, łącznie edytowano 3 razy

Avatar użytkownika
 
Posty: 422
Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2011, 23:34
Lokalizacja: Katowice

Post przez Chriss » piątek, 30 listopada 2012, 16:42

wolniak napisał(a):Przy okazji zadam historyczne pytanie. Ma ktoś jakiś patent wkręcania snapów na popychacze, żeby kąty wszytkich łopat były równe ?
Patent z wykręcaniem i wkręcaniem pod innym kątem to stosuje ale mnie palce prawie odpadły :)

Jeśli chodzi o wkręcanie to najpierw palcami by siedziały już na popychaczu, potem biorę dwa śrubokręty, wkładam w oczka koñcówek snapu i kręcę. Jest szybciej, nie bolą palce i małej siły używasz, poprzez zastosowanie d¼wigni.
Pozdrawiam, Krzysiek
Tarot 450 Pro v2 FBL 6S, Align T-Rex 600 ESP, Blade Nano CPX, HPI Baja 5B SS
Spektrum DX8,
www.rcforever.pl <-- najlepszy sklep modelarski

Avatar użytkownika
 
Posty: 771
Dołączył(a): piątek, 22 maja 2009, 10:03
Lokalizacja: Kraków

Post przez oktan » piątek, 30 listopada 2012, 22:23

Model fantastyczny! Naprawde gratuluje
500 TT FBL | MSH Brain | P-40 Warhawk | YAK-54
http://oktawian.com
http://it4business.pl
[ PS. Prywatne nie dochodz± ]

Avatar użytkownika
 
Posty: 583
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2007, 21:21
Lokalizacja: Bytom

Post przez Jaroo » piątek, 30 listopada 2012, 22:32

Ma ktoś jakiś patent wkręcania snapów na popychacze, żeby kąty wszytkich łopat były równe ?
Patent z wykręcaniem i wkręcaniem pod innym kątem to stosuje ale mnie palce prawie odpadły

Może takie coś http://rcforever.pl/product-pol-217-Prz ... napow.html





Jeśli chodzi o wkręcanie to najpierw palcami by siedziały już na popychaczu, potem biorę dwa śrubokręty, wkładam w oczka koñcówek snapu i kręcę. Jest szybciej, nie bolą palce i małej siły używasz, poprzez zastosowanie d¼wigni.

Krzysiek nigdy nie wkładaj śrubokręta w oczka snapów w celu ich wkręcenia to błąd
T-rex 450 PR
T-rex 600 E PRO 12s
Floater-Jet
www.rcforever.pl WSTAP,ZOBACZ,KUP

Avatar użytkownika
 
Posty: 422
Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2011, 23:34
Lokalizacja: Katowice

Post przez Chriss » piątek, 30 listopada 2012, 22:54

Um, rozumiem, chodzi o to że się oczka potem niszczą?
Pozdrawiam, Krzysiek
Tarot 450 Pro v2 FBL 6S, Align T-Rex 600 ESP, Blade Nano CPX, HPI Baja 5B SS
Spektrum DX8,
www.rcforever.pl <-- najlepszy sklep modelarski

Avatar użytkownika
 
Posty: 583
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2007, 21:21
Lokalizacja: Bytom

Post przez Jaroo » piątek, 30 listopada 2012, 23:21

Um, rozumiem, chodzi o to że się oczka potem niszczą?

właśnie -co może spowodować wyskoczeniem snapa z kuleczki przez jego osłabienie[uszkodzenie] wcześniejszą metodą kręcenia snapa śrubokrętem .
Nie mając takiego coś http://rcforever.pl/product-pol-217-Prz ... napow.html bardzo pomaga owinięcie snapa kawałkiem materiału
T-rex 450 PR
T-rex 600 E PRO 12s
Floater-Jet
www.rcforever.pl WSTAP,ZOBACZ,KUP

Avatar użytkownika
 
Posty: 422
Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2011, 23:34
Lokalizacja: Katowice

Post przez Chriss » piątek, 30 listopada 2012, 23:39

Będę u Adama za tydzieñ to to obejrzę :) Dzięki za poradę :)
Pozdrawiam, Krzysiek
Tarot 450 Pro v2 FBL 6S, Align T-Rex 600 ESP, Blade Nano CPX, HPI Baja 5B SS
Spektrum DX8,
www.rcforever.pl <-- najlepszy sklep modelarski

Advertisement

Poprzednia strona

Powrót do Makiety do Heli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość