Teraz jest czwartek, 24 maja 2018, 04:14

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Prezentacja mikrohelikoptera trójłopatowegoV931 ( AS 350 )

Tu piszemy o makietch, kabinkach typu custom i samodzielnie wykonanych elementach okrywających heli.

Moderator: Viper81

  • Advertisement


 
Posty: 1732
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Prezentacja mikrohelikoptera trójłopatowegoV931 ( AS 350 )

Post przez bejo » piątek, 5 grudnia 2014, 19:11

Bardzo podobają mi się makiety heli . Czy warto z Waspa" przesiąść" się na coś takiego ( mikromakieta Wltoys V931) ?

Obrazek
Ostatnio edytowano czwartek, 28 maja 2015, 09:55 przez bejo, łącznie edytowano 2 razy

 
Posty: 337
Dołączył(a): wtorek, 30 kwietnia 2013, 14:15
Lokalizacja: Warszawa

Mikrus V931

Post przez subframe » sobota, 6 grudnia 2014, 00:12

Bejo, masz już duże doświadczenie to powinieś wiedzieć :) Mi też sie podoba. Jak masz kasę na zbyciu to kup, chociażby z ciekawości jak sie lata na 3 łopatach.
Będziesz miał porównanie. Ja mam v977, który po wymianie silnika ogonowego na ten wzmocniony jest super-helikiem.

pozdrawiam
Subframe
HK450 PRO FBL DFC
HBK3
V977

Avatar użytkownika
 
Posty: 4428
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Mikrus V931

Post przez Viper81 » sobota, 6 grudnia 2014, 00:59

Już dla samych walorów wizualnych warto Bejo. Makiety wg. mnie to jest kwintesencja latania modelami rc. Tu mamy do czynienia z taką semi makietką ale warto :) Nawet Big Lama w budzie AS-350 Ecureuil wyglądała fajnie :)
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

 
Posty: 1732
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » sobota, 6 grudnia 2014, 09:38

Na naszych forach helikowych nie ma żadnej informacji na temat tego helika . Natomiast na zagranicznych co nieco można się dowiedzieć ( po włączeniu tłumacza wychodzi język ni polski ni angielski :shock: ). Z tego co udało mi się wyczytać . Helik ten ma identyczny silnik i BEC co V977 . Oprócz tego ma identyczną płytkę elektroniki i identyczne serwa . Bodajże też identyczną apkę .

Z tego co piszą . Makieta jest bardzo dobrze wykonana . Z tego powodu są duże ukłony w stronę WLtoys . Chwalone jest też wykonanie głowicy trójłopatowej . Helik ten waży o 17g więcej od V977 . Ma na ogonie większy i mocniejszy silnik niż V977 i dużo większy wirnik 57mm ( V977 chyba 38mm ?). Oryginalne aku to 1S 500mAh 20C . Ale można wpakować mu 1S 720mAh 25C albo 30C .

Wady : grzejący się silnik i aku ( można zrobić otwierane okienka ) , wibracje od głowicy trójłopatowej ( :?:), (pękająca przednia część (ściągana ) makiety . Trzeba uważać przy jej ściąganiu i zakładaniu . Helik jest nieco wolniejszy od V977 , ale i trudniejszy w pilotażu . Wirnik trójłopatowy generuje większy ciąg .Jest to kompensowane dla większej wagi. To tyle co udało mi się zdobyć na temat tego helika . A tutaj link do filmiku jak to lata https://www.youtube.com/watch?v=MgPujCa-SY0 Ponoć ogon trzyma super!

 
Posty: 337
Dołączył(a): wtorek, 30 kwietnia 2013, 14:15
Lokalizacja: Warszawa

Post przez subframe » sobota, 6 grudnia 2014, 12:45

Gdybym teraz miał wybierać to pewnie wybrałbym V931. Jest łądniejszy, lepiej widoczny, chyba jest wolniejszy niż 977. Ogon lepiej trzyma może z tego powodu że średnica wirnika jest mniejsza i mniejszy jest moment bezwładności łopat.
Tymi wadami, to bym sie nie przejmował. Silnik się grzeje, ale co z tego? To bezszczotka, to nie powinna tracić mocy. Wyląduje po 7 minutach to wystygnie. Kabinkę łatwo uszkodzić? OK, a od czego jest taśma klejąca :)
Jak bedzie bardzo zmasakrowana to się kupi nową. Pakiety kosztują grosze, a i tak pewnie trzeba będzie je wymienić po sezonie-dwóch. Podejżewam że nie są jakości gensów.
WLtoys naprawdę robi dobre heliki, masa ludzi ich kupuje.
Brakuje im tylko bezszczotki na ogonie, ale to pewnie dołożą w 2015.
W koñcu to tylko zabawka :)

pozdrawiam
Subframe
HK450 PRO FBL DFC
HBK3
V977

 
Posty: 1732
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » sobota, 6 grudnia 2014, 13:42

Z helikami miałem styczność od dziecka . Mieszkałem blisko polskiej Małej Moskwy , która się zwała Legnica . Widok helików na niebie był dla mnie codziennością . Modelarstwem helikowym zająłem się od niedawna , bo od 1,5 roku . Przez te 1,5 roku próbowałem się określić w tej dziedzinie modelarstwa .Zastanawiałem się jaką obrać drogę aby mi to sprawiało jak największą przyjemność ?

Obejrzałem kupę filmów z latania różnymi modelami helików . Za pewne prawie każdy modelarz heli chciałby latać tak jak Dunkan Bossion . Mnie jakoś ostre latanie 3D nie pociąga .Nie wiem dlaczego? Może dlatego że to takie nienaturalne dla lotu prawdziwego heli . Tak jak w makietach modeli samolotów odrzutowych lot takiego modelu wygląda bardzo realistycznie . Zarówno wizualnie jak i akustycznie . D¼więk silnika w takim modelu jest do złudzenia podobny do pradziwego samolotu odrzutowego .

Coś takiego można osiągnąć w modelarstwie heli jedynie w makietach z silnikami turbinowymi . Taki model w locie wygląda bardzo realnie podobnie jak modele samolotów odrzutowych . Chciałbym pójść w tym kierunku . Tylko że jest jedno ale.... kasa i to duża kasa ! Może jak wygram w totka ? :lol: Póki co zastanawiam się nad sprzedażą Waspa CPx i V911 ( Commander ) . Za pieniądze ze sprzedaży tych helików kupiłbym sobie mikromakietę WLtoys V931 . To jest chyba jedyna mikromakieta za taką kasę ? Na inne modele jakoś nie natrafiłem .
Ostatnio edytowano czwartek, 28 maja 2015, 12:59 przez bejo, łącznie edytowano 1 raz

 
Posty: 1732
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » czwartek, 28 maja 2015, 10:44

[align=center]PREZENTACJA TRÓJŁOPATOWEGO MIKROŚMIGŁOWCA V931 (AS 350 )[/align]

Helikopter Eurocopter AS 350 Ecureuil (fr.wiewiórka) - rodzina lekkich wielozadaniowych śmigłowców produkowanych przez francuski koncern Aerospatiale wchłonięty w 1992r przez konsorcjum Eurocopter Group , od stycznia 2014r występuje pod nazwą Airbus Helicopters . Pierwszy lot prototypu miał miejsce 27.06.1974r . Zbudowano 9 egzemplarzy przedprodukcyjnych z których pierwszy wzniósł się w powietrze pod koniec 1977r . 14 kwietnia 2005r ustanowiono tym helikopterem rekord wysokości lotu ( 10211 metrów ). Posiada również rekord najwyższego startu i lądowania dla każdego śmigłowca (8848m na szczycie Mount Everest ustanowiony 14maja 2005r ) . Również z tego śmigłowca były filmowane sporty ekstremalne na śniegu ( narty , deska snowboardowa ) ze względu na jego duże umiejętności na dużych wysokościach , większe niż inne śmigłowce . Ponadto ma szerokie zastosowanie do pomocy medycznej , poszukiwañ i ratownictwa .

Obrazek

Model V931 jest kopią tego śmigłowca . Jego producentem jest firma WlToys . Znana z produkcji dość dobrych modeli helików .

Obrazek

Podstawowe dane modelu :

Średnica wirnika głównego: 244 mm
Średnica wirnika ogonowego : 57mm
Długość: 238 mm
Wysokość: 77mm
Waga: 65.5g
Zasilanie: Li-pol 3.7V 500mAh 25C
Czas lotu: ok. 5 minut
Silnik główny: Bezszczotkowy 1106 11000KV
Silnik ogonowy: Szczotkowy 8520
Kolor: Czerwono biały/Niebiesko biały
Wymiary opakowania: 52.5*24.8*10.3 cm

W zestawie RTF dostajemy:
Helikopter V931 x1szt
Nadajnik WlToys x 1szt
Aku Li-pol 500mAh 1S 25C x 2szt
Zapasowe łopaty główne x1szt (komplet)
Śmigło ogonowe x 1szt
Zębatka główna x 1szt
Ładowarka na 2szt aku x1szt
Przewód do ładowarki USB x 1szt
Śrubokręt krzyżakowy x 1szt
Klucz imbusowy x 1szt
Instrukcja obsługi angielska / chiñska x1szt

Obrazek

Napęd modelu stanowi silnik bezszczotkowy 1106 11000KV

Obrazek

Na ogonie pracuje silnik szczotkowy Corelles 8520 . Podstawowe dane :
Wartość prądu ciągłego : 0,15A
Prędkość : 17500 RPM ~ 37500 RPM
Moment obrotowy ; 0,14 mN.m
Długość : 20mm
Średnica : 8,5mm
Średnica wału : 1mm

Obrazek

Natomiast dmucha śmigiełko o średnicy 57mm . To wszystko wystarcza aby skompensować moment obrotowy wirnika trójłopatowego . Nawet przy mocnych szarpaniach drążkiem gazu nie ma efektu zarzucania ogonem .

Obrazek



W powietrzu helika utrzymuje głowica trójłopatowa . Rzadko spotykane w tak małych modelach .

Natomiast łopaty mają kształt aerodynamiczy . Ma to dodatkowy wpływ na stabilizację modelu .

Obrazek

Ciekawym rozwiązaniem w tym heliku , innym niż w większości mikrusów są cięgna zmiany skoku łopat .

Obrazek

Sama głowica jest dość solidna . Metalowy hub . Mocowanie uchwytów łopat też dość solidne.

Obrazek Obrazek

Helik posiada dość lekką ramę

Obrazek

W jej przedniej części mieszczą się - u góry płytka elektroniki przymocowana do ramy na gąbce amortyzującej wstrząsy .

Obrazek

Od spodu - mały regulator .

Obrazek

Pomiędzy płytką elektroniki a regulatorem jest miejsce na aku ( 500mAh 1S )

Obrazek

Obudowa helika jest dość solidna i składa się z dwóch elementów : tył - element ten składa się z dwóch połówek złączonych na kołeczki i wkręty.

Obrazek Obrazek

I przedniej . Przednia część obudowy jest mocowana na małe magnesiki które ładnie się zatrzaskują .

Obrazek

Wbrew opiniom co poniektórych szybki są zamocowane dość solidnie na kołeczki , które pó¼niej zostały spłaszczone na gorąco . Szybki te nie są montowane każda osobno tylko lewa i prawa strona stanowią całość . Natomiast górne szybki są montowane osobno co widać na zdjęciach .

Obrazek Obrazek Obrazek

Nadajnik WlToys 2,4GHz , 6CH . zasięg ok. 100m . Nieprogramowalny. Apka jest bardzo prosta w obsłudze . W górnej części posiada dwa przełączniki - po lewej Idle i po prawej Hold .

Obrazek

W dolnej prawej części ma cztery przyciski :
Prawy (3D/6G) - zmiana trybu pracy żyroskopu 6-axis /3-axis
Lewy - DUAL RATE (D/R ) , zmiana max wychyłu orczyków serw .
Górny - MODE TRANSITION - wybór opcji 1/3 lub 2/4
Dolny - HOVER DEBUGGING - resetowanie pamięci żyroskopu

Obrazek

Ponadto apka ma dość duży podświetlany wyświetlacz i cztery trymery . Odgórnie ma zaprogramowane krzywe skoku i gazu zarówno dla Normal jak i Idle .

Zalety helika:

Dość dokładne odwzorowanie oryginału
Trójłopatowa głowica (rzadko spotykane w tej skali modeli )
Profil aerodynamiczny łopat
Kolorystyka ( widoczny nawet z większej odległości )
2 szt aku w zestawie
dość zdolny do lotów 3D


Wady helika :

Nagrzewające się aku , regulator i silnik
Niezabezpieczone przewody silnika ogonowego ( ? )
Wibracje ( ? )


Tych dwóch ostatnich wad nie stwierdziłem w swoim heliku . Dlatego w nawiasach postawiłem znak zapytania .

Kilka fotek mego helika :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano piątek, 29 maja 2015, 19:22 przez bejo, łącznie edytowano 12 razy

Avatar użytkownika
 
Posty: 1607
Dołączył(a): piątek, 5 listopada 2010, 12:26
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E

Post przez Artu » czwartek, 28 maja 2015, 18:41

bejo napisał(a):Napęd modelu stanowi silnik bezszczotkowy 1106 o mocy 11000KV

Moc, jako jednostka jest wyrażana w (W)atach, a to co Podałeś, (parametr Kv) jest to ilość obrotów, bez obciążenia, jakie silnik może uzyskać z jednego wolta dostarczonego napięcia.
Aby obliczyć moc silniczka, potrzeba zmierzyć pobierany przez niego prąd w (A)mperach, i przemnożyć przez napięcie zasilania, zgodnie ze wzorem P=U*I
Pozdrawiam, Artur

 
Posty: 1732
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » czwartek, 28 maja 2015, 20:10

Już poprawiam . Nie wiem czy gdzieś podają moc tego silniczka ? Co więcej udało mi się znale¼ć o tym silniku to dopisałem do jego podstawowych danych .

Nigdzie nie znalazłem jaka jest moc tego silniczka ?

 
Posty: 1732
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » piątek, 5 czerwca 2015, 16:44

Również w tym heliku super się spisuje na ogonie wirnik trójłopatowy .

Obrazek

 
Posty: 1732
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » niedziela, 7 czerwca 2015, 19:22

Nie wiem czy ten helik nie ma jakiegoś zabezpieczenia przeciw przegrzaniu ? Wylatałem jeden pakiet i bez żadnej przerwy zacząłem latać drugi . Nagle nastąpiło nagłe odcięcie prądu . Myślałem że wydoiło całkowicie pakiet . Dałem ostygnąć wszystkiemu ok. 2min . Po tym helik nadal latał na tym aku .

 
Posty: 100
Dołączył(a): wtorek, 4 czerwca 2013, 22:31
Lokalizacja: Bukowno

Post przez Joozek » niedziela, 7 czerwca 2015, 21:15

Hm ,temperatury mamy jakie mamy,chłodzenie w modelu nikłe to się przegrzewa,dobrze,że ma zabezpieczenie a się nie sfajczył :D
Turbina gazowa mnie napêdza,a w domu...g³ód i nêdza.

V977---> Bell Jet Ranger III

V931---> AS 350 Ecureuil


V977(pcb)---> EC 145

solo pro 290---> as 315 LAMA

 
Posty: 1732
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » niedziela, 7 czerwca 2015, 21:51

Myślałem z początku że to aku . Zauważyłem jeszcze jedną rzecz . Po odcięciu napięcia wystarczy wypiąć i ponownie wpiąć aku i helik będzie latać nadal . Trzeba uważać aby nie rozwalić helika bo to odcięcie jest nagłe . Tyle dobrze że 2-3 min i wszystko jest już zimne .

Avatar użytkownika
 
Posty: 4428
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » niedziela, 7 czerwca 2015, 22:53

Miałem to w Big Lamie po zmianie silników na " cudowne " Xtreme 380 BL... Porażka. W koñcu spaliły się mosfety... Reklamacja badziewia i wymiana na stockowe 370-ki Esky. Chłodzenie po każdym locie i silniki żyły długo.
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

 
Posty: 1732
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » poniedziałek, 8 czerwca 2015, 10:03

Chyba bezszczotce temperatura nie powinna zaszkodzić ? Gorzej jest z reglem . Ale on aż tak bardzo się nie nagrzewa .

Advertisement

Następna strona

Powrót do Makiety do Heli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość