Teraz jest środa, 13 grudnia 2017, 18:40

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Części do Leptona EX od HDX,a 500 SE

Dział poświęcony znakomitym śmigłowcom Hirobo.
  • Advertisement


Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): sobota, 12 listopada 2005, 23:43
Lokalizacja: P³ock

Części do Leptona EX od HDX,a 500 SE

Post przez private9 » niedziela, 7 września 2008, 23:21

Witam, często zamawiam w sklepie heli Direct częsci do modeli, i po ostatniej kraksie musiałem zamówić trochę drobnicy do Leptona, i tu w opisie towaru jest napisane że pasuje do np, HDX500SE/SAH/S/Lepton.
Więc kupiłem rurę ogonową, wał, zebatkę odbierającą i pręt fly bara.

Towar dostałem jak zawsze szybko i tu po rozbiorce okazuje się że to nie jest do koñca tak jak piszą, rura ogonowa średnia zewnętrzna jest oki ale ścianki są grubsze i skrzynia ogonowa nie chce wejść do w niego http://www.helidirect.com/product_info. ... ts_id=2175 , pręt fly bara również jest grubszy i nie wchodzi w ramkę. Jedyne co dobre to koło odbierające i wał główny. Panowie wiecie które częsci brać od HDX,a i wrzucić do Leptona, czy to tak na czuja, niby wszystko takie same a jednak nie wszystko pasuje.
Pozdrawiam Arek,

COMPASS ATOM 500, MKS DS9660, S9254+GY-401, RADIX 430mm blade

http://www.rcplock.pl

 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 15:33

...

Post przez Finiak » poniedziałek, 8 września 2008, 10:23

W związku z wymianą ogona na wersję HDXa miałem ten sam problem. W praktyce musiałem kupić całość mechaniki ogona i dopiero wtedy wszystko pasowało. Inna sprawa, że efekt okazał się więcej niż rewelacyjny - w odróżnieniu od standardowego ogona stabilność jest nieprawdopodobna.

Wracając do kwestii Lepton/HDX, wiele więcej nie wymieniałem, ale ogólnie mam wrażenie, że poza wymienionymi przez Ciebie problemami więcej raczej nie ma. Generalnie strategia powinna być taka, że pó¼niej np. po ewentualnych dalszych katastrofach :) należy już po prostu kupować części od HDXa.

 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 15:33

...

Post przez Finiak » poniedziałek, 8 września 2008, 10:27

Inna sprawa, że jak się okazuje o katastrofach coś już wiem.... w sobotę miałem pierwszą w wydaniu Leptonowym. Muszka wylądowała mi na okularach w czasie nawrotu nad samą ziemią i... rozsmarowałem Helika po okolicy.

Tutaj akurat jest dobra wiadomość -> jak na taką spektakularną katastrofę to okazało się, że konstrukcja Leptona jest wyjątkowo mocna, rama, podwozie, głowica wszystko nawet nie draśnięte (poza łopatami, rurą ogonową w którą uderzyła łopata i zębatkami od serw).

Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): sobota, 12 listopada 2005, 23:43
Lokalizacja: P³ock

Re: ...

Post przez private9 » poniedziałek, 8 września 2008, 13:54

Finiak napisał(a):Inna sprawa, że jak się okazuje o katastrofach coś już wiem.... w sobotę miałem pierwszą w wydaniu Leptonowym. Muszka wylądowała mi na okularach w czasie nawrotu nad samą ziemią i... rozsmarowałem Helika po okolicy.

Tutaj akurat jest dobra wiadomość -> jak na taką spektakularną katastrofę to okazało się, że konstrukcja Leptona jest wyjątkowo mocna, rama, podwozie, głowica wszystko nawet nie draśnięte (poza łopatami, rurą ogonową w którą uderzyła łopata i zębatkami od serw).


Dzięki Finiak za pomoc, ja miałem podobną sytucję, z dużą prędkością pakowałem w dół, robiłem nawrót żeby wyhamować i w nawrocie jak tracił prędkość wychaczyłem łopatą.

EFEKT:

1. pęknięta łopata ( zamówione podróbki Roto Techa zółto czarne)
2. skrzywiony wał główny (pasuje od HDX)
3. skrzywiony pręt fly bara ( nie pasuje od HDX)
4. belka ogonowa ( w sumie pasuje, lekko spiłowałem ścianki wewnętrzen od strony skrzyni ogonowej i wlazła, zobaczymy w praktyce)

Czyli sumując, lepiej kupić HDX,a na pr4zeszczep :D , i ot cała prawda o HIROBO elektryku,
4. skrzywiony szpindel
5. ułamane zęby w zębatce odbierającej
Pozdrawiam Arek,

COMPASS ATOM 500, MKS DS9660, S9254+GY-401, RADIX 430mm blade

http://www.rcplock.pl

Avatar użytkownika
 
Posty: 463
Dołączył(a): środa, 18 czerwca 2008, 07:25

Post przez bigmrowa » poniedziałek, 22 września 2008, 09:11

Czołem,
Ja całkowicie zgłupiałem, powiedzcie Koledzy czy Flybar Rod do Leptona ma 2 mm srednicy ? Pytanie wynika stąd iż właśnie z HeliDirect dostałem pręt (zapasowy) do składanego HDXa i nie pasuje. Są generalnie 2 wersje tego heli ale i w jednej i drugiej flybar ma 3 mm średnicy !?
T-Rex 450 Sport
SJM180 CF , GU-210 + Ino-Lab HG-201 HB
3DX 500SE Gy401+S9254, ESC CC 60 A, BEC WB
Futaba 8FG 2,4 ,Turnigy 9x 2,4
Phoenix RC
T-Rex 600 w planach.
W pudle T-Rex 250, HK250,450

Avatar użytkownika
 
Posty: 463
Dołączył(a): środa, 18 czerwca 2008, 07:25

Post przez bigmrowa » poniedziałek, 22 września 2008, 19:42

Panowie,
Sprawa wyjaśniona jeśli chodzi o pręt flybar.

hdx 500 se/3fx 500 se V1 ma taką samą głowice (Mechanikę) jak Lepton. Flybar rod ma 2 mm średnicy i są zamienialne.

HDX 500se / 3fx 500 se V2. Ma inną głowice tzw "T-rex style" i zmieniony pręt na 3 mm z gwintem M2. I tu występują 2 wersje ale to już nie istotne :)
T-Rex 450 Sport
SJM180 CF , GU-210 + Ino-Lab HG-201 HB
3DX 500SE Gy401+S9254, ESC CC 60 A, BEC WB
Futaba 8FG 2,4 ,Turnigy 9x 2,4
Phoenix RC
T-Rex 600 w planach.
W pudle T-Rex 250, HK250,450

Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): sobota, 12 listopada 2005, 23:43
Lokalizacja: P³ock

Post przez private9 » poniedziałek, 22 września 2008, 19:58

bigmrowa napisał(a):Panowie,
Sprawa wyjaśniona jeśli chodzi o pręt flybar.

hdx 500 se/3fx 500 se V1 ma taką samą głowice (Mechanikę) jak Lepton. Flybar rod ma 2 mm średnicy i są zamienialne.

HDX 500se / 3fx 500 se V2. Ma inną głowice tzw "T-rex style" i zmieniony pręt na 3 mm z gwintem M2. I tu występują 2 wersje ale to już nie istotne :)


O to dobrze wiedzieć, dzięki kolego za cenną porade,
Pozdrawiam Arek,

COMPASS ATOM 500, MKS DS9660, S9254+GY-401, RADIX 430mm blade

http://www.rcplock.pl

Advertisement


Powrót do Hirobo Shuttle, Sceadu, Lepton, Lama, Freya, SST-Eagle Freya

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość