Teraz jest piątek, 15 grudnia 2017, 02:45

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Hirobo Sceadu 30 - z czym to się je?

Dział poświęcony znakomitym śmigłowcom Hirobo.
  • Advertisement


Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 20:24
Lokalizacja: wielka brytania

Hirobo Sceadu 30 - z czym to się je?

Post przez patrys1033 » środa, 1 maja 2013, 00:26

Witam po długiej nieobecności. Latając moim HK 450 v2 poszukiwałem jakiegoś drugiego modelu. Nie koniecznie większego a już tym bardziej spalinowego jednak tydzieñ temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Hirobo Sceadu 30 z silnikiem Irvine 36. Wylicytowałem za jedyne 51 funtów i 26 pikaczy więc nie jest ¼le. Wyposażony jest w:
1. silnik Irvine 36,
2. serwa 4 x JR nes 537
3. serwo na ogonie to Hitec hs5925mg
4. gyro - brak
5. pakiet zasilający elektronikę ma 4.8v ale nie wiem co to za pakiet. jest schowany w przedniej części kadłubu ale przez szczelinkę wygląda jak zwykłe bateryjki połączone niebieską folią. jak je wyciągnę to dam znać co to.

Pytania mam 3. Mianowicie:
1. czym zasilać ten silnik? z tego co już zdążyłem wyczytać to paliwo bez nitro lub 5% nitro - co z większą ilością nitro w nitro?
2. jakie gyro do tego hiteca?
3. jak to podłączyć pod apke bez governora bo wydaje mi się ze do spokojnego latania nie jest mi potrzebny. Apka to oczywiście Turnigy 9x

Z góry dzięki za pomoc. Dołączam kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

i jedno z góry z bąblem w roli mechanika :)

Obrazek
Belt CP V2
HK 450 v2
Hirobo Sceadu

Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 20:24
Lokalizacja: wielka brytania

Hirobo Sceadu 30 - z czym to się je?

Post przez patrys1033 » czwartek, 2 maja 2013, 13:06

Nikt nie pomoże? Nie podpowie co i jak? Nie będę ukrywać ze nie mam pojęcia o spalinach zwłaszcza że to moja pierwsza machina tego typu dlatego pytam.
Belt CP V2
HK 450 v2
Hirobo Sceadu

 
Posty: 23
Dołączył(a): czwartek, 16 sierpnia 2012, 00:26
Lokalizacja: Warszawa/ Celestynów

Post przez lejek » czwartek, 2 maja 2013, 18:57

witaj
początki łatwe nie będą ,chodzi mi głownie o regulacje silnika .
przedewszystkim musisz wyposażyć się w troche osprzętu tzn . rozrusznik +sztyca ,pompka do tankowania ,( żażenie świecy jak widzę masz automatyczne wiec to masz z głowy).sugerowałbym tez nowy pakiet zaslający lub lipola od twojej 450-ki + bec .
jesli chodi o paliwo to ja latam na bekerze 16%
twój nadajnik spokojnie ogarnie helika na samym odbiorniku - kwestia odpowiedniego połączenia (tu odsyłam do manuala nadajnika)
żyroskop -ja polecam aligna np. GP 750 powinien wspópracowac z twoim serwem (żyro futaby gy 401 jest dosyć kapryśne ,nie działa dobrze ze wszystkimi serwami )
ps
zacznij zabawę od przeglądu helika (tym bardziej że jest używany) , łożyska, luzy na snapach, czy nic ne jest pęknięte itd. czyli standardowa procedura - rozebrać na drobne kawałki ,przejrzeć ,wymienić co trzeba, potem klej w rekę, poskładać i gotowe :twisted:
jak już się z tym uporasz musisz zestroić helika z nadajnikiem :wink: (mi zajęło to trochę) , następnie odpalać i wgórę :lol: :lol:
big lama
king 3
belt cpV2 - ch³opak do bicia
coptrex 450 ,hirobo shuttle plus 2 ,hirobo sceadu 50, caliber30, kyosho concept 30 bell 222, kilka samolotow g³ownie spaliny, phoenix rc 4.0

Avatar użytkownika
 
Posty: 583
Dołączył(a): sobota, 3 listopada 2007, 21:21
Lokalizacja: Bytom

Post przez Jaroo » czwartek, 2 maja 2013, 21:14

Tak jak kolega wyżej napisał chod¼ mi by się nie chciało rozbierać model do ostatniej śrubki.
Co do silnika to od niego na pewno bym zaczął czyli wyciągnąć i zobaczyć w jakim jest stanie tłok ewentualnie zlikwidować nagar
Nie znam tego silnika -na pewno nie jest pierwszej młodości no i jak kręci się bez nitro podobnie jak webra to będą problemy
z temperaturą .Zwróć szczególna uwagę na uszczelnienie silnik-tłumik .Nieszczelność tych elementów doprowadzi do wzrostu temp.
T-rex 450 PR
T-rex 600 E PRO 12s
Floater-Jet
www.rcforever.pl WSTAP,ZOBACZ,KUP

Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 20:24
Lokalizacja: wielka brytania

Post przez patrys1033 » czwartek, 2 maja 2013, 22:34

Ogolnie wiekszosc juz sprawdzilem. W sensie glowica, skrzynka, rama, pasek. O "szanowna pani" jakichś specjalnych luzów nie ma. Jest zdecydowanie duzo lepiej jak w moim belcie. Najbardziej obawiam sie silnika bo to jakiś wynalazek jest. Oglądałem go dookoła i idyne co mi się w oczy rzuciło to taki jakby mały kranik i przepustnica. Tyle z części ruchomych tych co na zewnątrz. Tłumik widać oryginalny. Jednak w dqlszym ciągu nie daje mi spać serwo od przepustnicy. Czy ja mam je zmostkować i podłączyć pod serwo skoku? Czy użyć osobnego kanału. Sorki za banalne pytania ale w elektryku jest łatwiej. A co do pompek, świec, rozrusznika itd to juz mam. Od razu cały zestaw skompletowałem. Z góry dzięki za pomoc.
Belt CP V2
HK 450 v2
Hirobo Sceadu

 
Posty: 23
Dołączył(a): czwartek, 16 sierpnia 2012, 00:26
Lokalizacja: Warszawa/ Celestynów

Post przez lejek » czwartek, 2 maja 2013, 23:59

serwo gazu podłącz do odbiornika (w belcie jest podobnie tylko tam za przepustnicę robi regulator obrotów), nastepnie mixuje się to w apce z elev.(istotne jest odpowiednie podłączenie serw w odbiorniku ,w instrukcji aparatury powinieneś mieć to opisane ) nie znam programowania apki 9X więc niechcę cię wprowadzic w blad
big lama
king 3
belt cpV2 - ch³opak do bicia
coptrex 450 ,hirobo shuttle plus 2 ,hirobo sceadu 50, caliber30, kyosho concept 30 bell 222, kilka samolotow g³ownie spaliny, phoenix rc 4.0

 
Posty: 23
Dołączył(a): czwartek, 16 sierpnia 2012, 00:26
Lokalizacja: Warszawa/ Celestynów

Post przez lejek » sobota, 1 czerwca 2013, 15:28

no i jak , helik ulotniony ?
big lama
king 3
belt cpV2 - ch³opak do bicia
coptrex 450 ,hirobo shuttle plus 2 ,hirobo sceadu 50, caliber30, kyosho concept 30 bell 222, kilka samolotow g³ownie spaliny, phoenix rc 4.0

Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 20:24
Lokalizacja: wielka brytania

Post przez patrys1033 » niedziela, 2 czerwca 2013, 15:04

Witam po dluzszej przerwie. Jak kolega "Lejek" pytał helik ulotniony:) wrażenia? Było zacząć od klasy 600. Tzn przy pierwszym oderwaniu trochę przeraził mnie dwięk silnika i świstu łopat przy rozkręcaniu ale po chwili było już ok. Oczywiście nie obeszło się bez kwiatków. Co mam na myśli? Otóż najpierw miałem drobne problemy z odpaleniem, jak już doszedłem o co kaman to odkręcił się tłumik. Po dokręceniu jakoś trzymał ale zaś się odkrecał. Wstawiłem dłuższe śruby wylatałem 2 zbiorniki i tłumik się złamał. Kupiłem nowy, zamontowałem na podkładki kontrujące i znowu sie odkręcił ale juz sobie poradziłem. Inne kwiatki to silnik. W chłod iejsze dni chodzi bez zarzutów, w cieplejsze pomimo zmiany mieszanki brakuje mu mocy. Tak czy siak spalina już mi się nie podoba chociaż ma swoje plusy. Po bañce paliwa moge rozdzielić to na:
+ czas lotu postępowego bez żadnego czyD ok 20-25min
- dużo gratów do targania na pole
- kopci, śmierdzi, i kapie olejem
- wibracje czasami zapobiegają odprężeniu się na łonie natury
Ale jednak spalina ma w sobie to coś:) Pozdrawiam
Belt CP V2
HK 450 v2
Hirobo Sceadu

Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 20:24
Lokalizacja: wielka brytania

Post przez patrys1033 » poniedziałek, 3 czerwca 2013, 23:55

Witam. Czytałem wiele postów odnośnie silników nitro ale żaden nie bazuje na moich doświadczeniach z silnikiem którym posiadam ale od początku.

Gdy przyszedł do mnie helik, wszystko zostało sprawdzone i poustawiane wybrałem się na oblot. Było stosunkowo chłodno ok 10st. Silnik bardzo ładnie chodził i było super. Wykonałem tak kilka lotów w ciągu tygodnia. Średnio raz dziennie. Tydzieñ temu mieliśmy bardzo ładną pogodę. Temperatura ok 19-20st i tu się zaczęły problemy. Od samego początku miałem problemy z uruchomieniem, po uruchomieniu silnik się dławił nie dawał się wyregulować. Podając mu więcej paliwa mniej kopcił, rzygał paliwem więc nie przepalał i nie chciał wskoczyć na wysokie obroty zaś odejmując paliwa bardzo ładnie się wkręcał ale po chwili zawisu silnik słabł aż do przymusowego lądowania. Pomyślałem że coś ¼le ustawiłem i powrót do domu. Poczytałem forum i wyszło że silnik może być przegrzany. Kilka dni pó¼niej naszła mnie ochota na wybieg, helik w rękę i poszedł. Temp znowu spadła do ok 10-12st. Helik odpalił bez najmniejszych problemów, latal jak szalony, żadnych przycięć pyrchnięć czy oznak słabości. Pomyślałem że może wcale nie jest przegrzany tylko coś ¼le ustawiłem. I chyba się myliłem bo nie wiem już co myśleć. Dzisiaj poszedłem do parku, ładna pogoda, ciepło (temp ok 21st) i znowu to samo zresztą zobaczcie sami :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gDQdqGEHQq4[/youtube]

Czy ktoś mi może powiedzieć o co chodzi? Bo już zgłupiałem. Proszę o pomoc co robić? Nowy silnik? Jaki? Ten który jest teraz to Irvine 36. Paliwo Byron 16%
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Belt CP V2
HK 450 v2
Hirobo Sceadu

Avatar użytkownika
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 8 października 2011, 19:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post przez marketleader » wtorek, 4 czerwca 2013, 23:03

Wygląda na to, że przegrzewa się silnik. Może za mocno kręcisz iglicą przy próbach doregulowania do wyższej temperatury zewnętrznej. Regulacja powinna być o pojedyncze ząbki pokrętła.
Zmierz temperaturę silnika po locie w dzieñ chłodny i ciepły i porównaj.

Avatar użytkownika
 
Posty: 1524
Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 16:32
Lokalizacja: Wroc³aw

Post przez ApolloAdonis » środa, 5 czerwca 2013, 08:58

Deleted.
Ostatnio edytowano środa, 5 czerwca 2013, 09:06 przez ApolloAdonis, łącznie edytowano 1 raz
"Although flips are quite easy in concept, like everything else, doing them consistently, controlled, and well can be a little more challenging."

Avatar użytkownika
 
Posty: 1524
Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 16:32
Lokalizacja: Wroc³aw

Post przez ApolloAdonis » środa, 5 czerwca 2013, 09:03

Deleted (przeglądarka CHROM coś nie daje rady z pisaniem postów)
Ostatnio edytowano środa, 5 czerwca 2013, 09:07 przez ApolloAdonis, łącznie edytowano 1 raz
"Although flips are quite easy in concept, like everything else, doing them consistently, controlled, and well can be a little more challenging."

Avatar użytkownika
 
Posty: 1524
Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 16:32
Lokalizacja: Wroc³aw

Post przez ApolloAdonis » środa, 5 czerwca 2013, 09:04

Kup silnik, który mają wszyscy dookoła np o.s max + termometr zamontuj na stałe. Kupując wynalazki sam sobie nie poradzisz a inni nie będą Ci w stanie pomóc. Dopiero zacząłem przygodę ze spaliną i na szczęscie wszystko poszło w miarę sprawnie bo pojęcie miałem zerowe a wsparcie niewielkie na miejscu. Raz ustawiony silnik działa jak "szwajcarski zegarek". Dopóki nie ogarniesz w miarę płynnie procedury wyjazdowo/startowej będziesz mocno zdegustowany. Mi przeszło po 3cim galonie :). Tyle że u mnie silnik chodzi jak złoto... jeszcze :)
"Although flips are quite easy in concept, like everything else, doing them consistently, controlled, and well can be a little more challenging."

Advertisement


Powrót do Hirobo Shuttle, Sceadu, Lepton, Lama, Freya, SST-Eagle Freya

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości