Teraz jest czwartek, 19 kwietnia 2018, 11:39

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Jakie zębatki w Leptonie dla pakietu 4S?

Dział poświęcony znakomitym śmigłowcom Hirobo.
  • Advertisement


Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): środa, 8 grudnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Jakie zębatki w Leptonie dla pakietu 4S?

Post przez Grabcio » poniedziałek, 27 sierpnia 2007, 23:11

Witam.

Sprawa na pierwszy rzut oka wydaje się oczywista - Hirobo dla pakietów 4S i silników z Kv około 900 podaje 24 zęby. W swoim Leptonie mam taki pakiet (FP Evo 25 3700mAh), silnik Hyperion H-3025/10 i regulator Hyperion 80A opto. Ostatnio trochę bawiłem się funkcją governora i z pomiarów wychodzi mi dla oryginalnej zębatki 1820 obr/min na wirniku przy 45% :!: gazu i 2580 obr/min przy 62% :!: :!: . Wydaje mi się, że napęd uzyskałby większą sprawność dla większego przełożenia bez utraty obrotów wirnika. Planuję testy z zębatkami 23, 21 i 20 zębów (niestety chwilowo 22 zęby z modułem 0,6 jest niedostępna). Czy ktoś z Was eksperymentował już z zębatkami w Leptonie? Jeśli tak to jakie były wyniki tych eksperymentów? Docelowo 2600 obr/min chciałbym uzyskiwać dla krzywej gazu 80 - 85%. Obecnie mogę wisieć około 11 minut, po czym pakiet ledwo letni, ale silnik i regulator mocno się grzeją.
Pozdrawiam,
Robert

Hirobo Freya 90
Frenzy TZ v2 90

Avatar użytkownika
 
Posty: 8331
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2004, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post przez Admin » wtorek, 28 sierpnia 2007, 09:17

2600 to strasznie dużo, ja latam leptonem na oryginalnej zębatce i pakiecie 4s, przy 60% ma taki power, że musiałem zmienić perspektywę patrzenia na krzywą w tym modelu.

W kwestii grzania się reglera zastosowałem zewnętrznego BEC-a, bardzo pomogło.
Nieważne czym latasz jeśli latasz :)
Michalm
T-Rex 450 SE v2 Flybar Less
Hughes 500MD Hirobo Sceadu Evo 50
Spectrum DX6
Phoenix SIM

Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): środa, 8 grudnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Post przez Grabcio » wtorek, 28 sierpnia 2007, 09:46

Też mam zewnętrznego BECa. 2600 obrotów na wirniku to faktycznie dużo - raz spróbowałem w powietrzu i stwierdziłem, że jeszcze nie ta liga (model na szczęście przeżył tą próbę) :lol: . Jak piszesz 60% daje potężnego kopa. Gdzies na zagranicznych forach wyczytałem, że ze wzglęgu na sprawność reglera i silnika (konkretnie Hyperiona) dobrze jest operować na krzywej gazu powyżej 75 - 80%, wtedy podobno mniej się grzeje. Stąd moje pytanie o zębatki.
Pozdrawiam,
Robert

Hirobo Freya 90
Frenzy TZ v2 90

Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): środa, 8 grudnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Post przez Grabcio » poniedziałek, 1 października 2007, 11:01

Przetestowałem ostatnio zębatkę 20T z pakietem 4S. Wyniki są bardzo zachęcające:
- temperatura regulatora około 40 stopni dla trybu normal;
- temperatura silnika też znacząco zmalała;
- mogę uzyskać do 2620 obr/min na wirniku - na oryginalnej zębatce mogłem uzyskać około 3000 obr/min;
- czas lotu w trybie normal do 12,5 min;
- ani razu nie wystąpiło odcięcie silnika z powodu przegrzania regulatora.

W razie potrzeby mogę pomóc w sprowadzeniu nietypowych zębatek do Leptona.
Pozdrawiam,
Robert

Hirobo Freya 90
Frenzy TZ v2 90

Advertisement


Powrót do Hirobo Shuttle, Sceadu, Lepton, Lama, Freya, SST-Eagle Freya

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość