Teraz jest środa, 13 grudnia 2017, 18:43

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

MOJE SCEADU 50 EVO - BUDOWA

Dział poświęcony znakomitym śmigłowcom Hirobo.
  • Advertisement


 
Posty: 784
Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2005, 13:03

Post przez AdamG » poniedziałek, 26 listopada 2007, 10:12

FX napisał(a):System Push-pull wprowadza troche wieksze obciażenie na serwa niż bezpośrednie podparcie, wystepuje pewne przełozenie na d¼wigni; o około 1/3 wiekszy moment(patrząc na stosunek ramion na oko).


A tu pozwole sobie z Tobą nie zgodzić - Push-Pull służy lepszemu rozłożeniu sił na serwie przede wszystkim symetrycznie wzgledem osi obrotu. Zmiana przełożenia ma miejsce tylko jeśli popychacze są nierównoległe ale jest to błąd w montażu gdyż wtedy mamy nieliniowy ruch tarczy (tak jakbyśmy użyli odwróconą funkcję EXP tyle ze tu odbywa się to mechanicznie)

Należy pamiętać, że dla serwa bardzie niekorzystne jest mniejsze niesymetryczne obciążenie niż większe symetryczne
Ostatnio edytowano poniedziałek, 26 listopada 2007, 16:58 przez AdamG, łącznie edytowano 1 raz

 
Posty: 47
Dołączył(a): środa, 10 października 2007, 10:13

Post przez roffo » poniedziałek, 26 listopada 2007, 15:42

loopster napisał(a):
Admin napisał(a):Funkcjonalnie nie ma praktycznie żadnej różnicy


No wiekszej głupoty to dawno nie słyszałem :lol:


¯al, kolego po prostu żal, dojeżdżacie tego Admina bo nie chciał kupić radia, to przecież widać gołym okiem.

 
Posty: 784
Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2005, 13:03

Post przez AdamG » poniedziałek, 26 listopada 2007, 17:17

A wracając do tematu.
Sterowanie CCPM (niezależnie czy 90, 120, 140 czy 180 stopni) ma swoje zalety i wady.
Z zalet:
- prosty układ i mniejsza waga
- mniej elementów przez co większa precyzja
Z minusów
- konieczne mocniejsze serwa w przypadku podparcia bezpośredniego
- mnieszy praktyczny zakres ruchu
I to jest główna wada tego systemu sterowania. Przy sterowaniu NORMAL cały zakres ruchu serwa dostępny jest dla jednej funkcji natomiast przy CCPM pełen zakres ruchu serwa trzeba podzielić na 3 (skok ogólny, pochylenie i przechylenie) dodatkowo ramie serwa pracuje po okregu przez co koncowe zakresy są nieliniowe co przekłada się na zmiejszenie koncowego wychylenia tarczy jeśli jeszcze dodatkowo serwo steruje trzema funkcjami to rzeczywisty zakres ruchu zostanie ograniczony.

Podsumowując system CCPM doskonale sprawdza się w mniejszych modelach i raczej rekraacyjnych natomiast większość wyczynwych dużych modeli posiada sterowanie w trybie Normal jeśli CCPM to prawie zawsze z sustemem Push-pull i dzwigniami pośrednimi

Avatar użytkownika
 
Posty: 290
Dołączył(a): poniedziałek, 6 lutego 2006, 23:42
Lokalizacja: Szczecin

Post przez loopster » poniedziałek, 26 listopada 2007, 18:40

roffo napisał(a):
loopster napisał(a):
Admin napisał(a):Funkcjonalnie nie ma praktycznie żadnej różnicy


No wiekszej głupoty to dawno nie słyszałem :lol:


¯al, kolego po prostu żal, dojeżdżacie tego Admina bo nie chciał kupić radia, to przecież widać gołym okiem.


Zal to tych Twoich słów kolego. Po pierwsze nie znasz sprawy bo po prostu teraz palnałeś głupote bo to nie Michał miał kupowac nadajnik. Po za tym ja sie w to nie mieszam bo to jest sprawa FX`a i tyle, w innym temacie wypowiadałem tylko swoije zdanie i musisz być "kolego" jakiś bardzo drażliwy jesli łączysz te dwa tematy. Nawet nie zauwazyłem w wypowiedzi Michała zeby nawiązywał do tematu sprzedaży Spectrum.

Sorry za offtopic ale nie mogłęm tego tak zostawic :D
Obrazek
Align T600N / OS 50 Hype + Hatori
Lama V3 TURBO
Extra 330 Freestyle by Fliton/ OS 91 Surpass II
depronik 150gram ;]
Jr/Graupner MX16S

Avatar użytkownika
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 22:37
Lokalizacja: UK - Bristol

Post przez gumik » wtorek, 27 listopada 2007, 00:21

AdamG napisał(a):A wracając do tematu.
Sterowanie CCPM (niezależnie czy 90, 120, 140 czy 180 stopni) ma swoje zalety i wady.
Z zalet:
- prosty układ i mniejsza waga
- mniej elementów przez co większa precyzja
Z minusów
- konieczne mocniejsze serwa w przypadku podparcia bezpośredniego
- mnieszy praktyczny zakres ruchu
I to jest główna wada tego systemu sterowania. Przy sterowaniu NORMAL cały zakres ruchu serwa dostępny jest dla jednej funkcji natomiast przy CCPM pełen zakres ruchu serwa trzeba podzielić na 3 (skok ogólny, pochylenie i przechylenie) dodatkowo ramie serwa pracuje po okregu przez co koncowe zakresy są nieliniowe co przekłada się na zmiejszenie koncowego wychylenia tarczy jeśli jeszcze dodatkowo serwo steruje trzema funkcjami to rzeczywisty zakres ruchu zostanie ograniczony.

Podsumowując system CCPM doskonale sprawdza się w mniejszych modelach i raczej rekraacyjnych natomiast większość wyczynwych dużych modeli posiada sterowanie w trybie Normal jeśli CCPM to prawie zawsze z sustemem Push-pull i dzwigniami pośrednimi


czyli mam przez to rozumiec, ze jezeli mam do kupienia nowy model bez SWM o ok 40% taniej od wersji z SWM to mam brac bo tak naprawde system SWM (CCPM) nie zmienia az tak wiele...???

Avatar użytkownika
 
Posty: 8333
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2004, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post przez Admin » wtorek, 27 listopada 2007, 07:02

gumik napisał(a):
czyli mam przez to rozumiec, ze jezeli mam do kupienia nowy model bez SWM o ok 40% taniej od wersji z SWM to mam brac bo tak naprawde system SWM (CCPM) nie zmienia az tak wiele...???


Jako użytkownik Sceadu od dwóch sezonów, tak bym Ci poradził, a Adam też to praktycznie potwierdził.
Nieważne czym latasz jeśli latasz :)
Michalm
T-Rex 450 SE v2 Flybar Less
Hughes 500MD Hirobo Sceadu Evo 50
Spectrum DX6
Phoenix SIM

Avatar użytkownika
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 22:37
Lokalizacja: UK - Bristol

Post przez gumik » wtorek, 27 listopada 2007, 19:27

ok... zamowienie poszlo dzisiaj rano. teraz pozostaje tylko tylko czekac az dowioza. o ile dowioza.. :)

pytanie do Admina..
do zlozenia modelu uzyles:
klej epoxydowy, klej do srub i specjalny silikon
klej do srob to wiem..
do czego byl Ci potrzebny klej epoxydowy i ten specjalny silikon?
jaki to jest ten "specjalny" silikon?
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 8333
Dołączył(a): czwartek, 28 października 2004, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post przez Admin » wtorek, 27 listopada 2007, 21:16

gumik napisał(a):ok... zamowienie poszlo dzisiaj rano. teraz pozostaje tylko tylko czekac az dowioza. o ile dowioza.. :)

pytanie do Admina..
do zlozenia modelu uzyles:
klej epoxydowy, klej do srub i specjalny silikon
klej do srob to wiem..
do czego byl Ci potrzebny klej epoxydowy i ten specjalny silikon?
jaki to jest ten "specjalny" silikon?


Klej epoxydowy posłużył do wklejenia górnej części klosza sprzęgła w łożysko mocowane w ramie. Natomiast silikon posłużył do uszczelnienia połączenia pomiędzy silnikiem a tłumikiem. Do tego celu stosuje się specjalny żaroodporny silikon jaki można dostać w małych tubkach w sklepach z akcesoriami do samochodów, mój ma taki ciemny bordowy kolor.
Nieważne czym latasz jeśli latasz :)
Michalm
T-Rex 450 SE v2 Flybar Less
Hughes 500MD Hirobo Sceadu Evo 50
Spectrum DX6
Phoenix SIM

Avatar użytkownika
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 22:37
Lokalizacja: UK - Bristol

Post przez gumik » środa, 28 listopada 2007, 01:14

dzieki serdeczne.
pytalem bo chce byc gotowy do zkladania jak dostane model.
pozdrawiam
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 22:37
Lokalizacja: UK - Bristol

Post przez gumik » środa, 28 listopada 2007, 19:26

dzisiaj okolo 12:00 dostalem email, ze wyslali...
juz sie nie moge doczekac :P
w koncu to moj pierwszy prawdziwy heli.
co prawda zanim oderwie sie od ziemi a dokladnie zanim bedzie mial wszystko czego mu do tego potrzeba minie jeszcze sporo czasu ale musze byc cierpliwy.
mam czas na zapoznanie sie z tematem a dobrze wszyscy wiemy jaki jest on duzy i skomplikowany. :D
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 2958
Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2006, 15:40
Lokalizacja: Bytom

Post przez d_adam » środa, 28 listopada 2007, 20:38

Możesz zdradzić, gdzie kupiłeś?:)
www.RCForever.pl - najtañsze czê¶ci do T-rexa / Tarota 250/450/500, Tuningi 500/550, Tarot, SAB Goblin, ALIGN, Xtreme Production, Gryphon, Serwa KST, Rakon Heli

Sk³adanie regulacja heli gg4446627

Avatar użytkownika
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 22:37
Lokalizacja: UK - Bristol

Post przez gumik » czwartek, 29 listopada 2007, 02:31

pewnie, ze tak.
jest to oczywiscie sklep znajdujacy sie w anglii bo tutaj mieszkam.
oto i link bezposrednio do strony z tym modelem - LINK
to swinie... jest aktualnie drozszy o okolo 10 funtow niz jakies 2 dni temu.
ja za niego zaplacilem 156.98 z przesylka. (przesylka - 6.99)

Avatar użytkownika
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 22:37
Lokalizacja: UK - Bristol

Post przez gumik » czwartek, 29 listopada 2007, 19:57

no i doczekalem sie...JEST!!! :D
pierwsze wrazenie po otwarciu pudelka...?
zobaczylem kabinke i pomyslalem
O K.... JAKI ON JEST WIELKI..:)

fotki juz robie i bede wrzucal jak tylko znajde chwilke
jezeli ktos sobie zyczy foto jakiegos konkretnego elementu to moge zrobic bo jeszcze mam wszystko w czesciach
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 22:37
Lokalizacja: UK - Bristol

Post przez gumik » czwartek, 29 listopada 2007, 20:18

no i oto jest...
jeszcze tylko pozostalo zakupic osprzet i bedzie latal mam nadzieje.. :)
Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 164
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 22:37
Lokalizacja: UK - Bristol

Post przez gumik » piątek, 7 grudnia 2007, 01:13

wiecej fotek bedzie jak tylko sie uporam z ich wrzuceniem na jakis server.
narazie taka mala ciekawostka jaka znalazlem...

0412-240 : SD-E Electric Conversion Set
Electric Conversion Set for the Sceadu 30/50. This item is special order.

Obrazek

Advertisement

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Hirobo Shuttle, Sceadu, Lepton, Lama, Freya, SST-Eagle Freya

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość