Teraz jest piątek, 25 maja 2018, 03:23

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Przydatne tuningi do e-sky lama V3 i V4 oraz pochodnych.

Wszystko o śmigłowcach Lama
  • Advertisement


Avatar użytkownika
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 1 września 2009, 15:38
Lokalizacja: Gdynia

Post przez pawelk770 » środa, 5 maja 2010, 21:13

Quent71 napisał:
Nie wszystko ok:) Chodziło mi o to że przy podmuchach wiatru (raz postawiło mi Lamę pionowo... o dziwo nie glebła), agresywnym locie itp itd łopaty ani razu nie zdeżyły się ze sobą.
Napisałem tak jakby przez ten wał robiła "dziwne rzeczy" ale nie o to mi chodziło.

V3 i V4 różni się tylko wyglądem, mechanika i elektronika jest identyczna.

Przez pomyłkę usunąłem, przepraszam za błąd.
Yuneec Typhoon Q500 4k
HK 450
CopterX 250 SE
Easycopter v 4,5 colibri pro
ST10+

 
Posty: 1
Dołączył(a): piątek, 14 maja 2010, 18:34

Tuningi

Post przez gefect » piątek, 14 maja 2010, 18:42

Z moich obserwacji wyszło, że łopaty xtrema są do kitu- po kilku eksperymentach z ustawieniami heli (hunter z alu głowicą i przedł wałem, silniki xtrem) wyszło na to że na łopatach xtrema heli dostaje strasznych wibracji i jest totalnie niestabilny. Pozostawiając łopatki esky zniknęły wszystkie negatywne objawy (spłukiwany kibel, drżenie ogona itp) a hunter jest doskonale stabilny i co najdziwniejsze bardzo czuły na drążki- dużo czulszy niż na łopatach tuningowych. Ma ktos podobne obserwacje??

Avatar użytkownika
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 1 września 2009, 15:38
Lokalizacja: Gdynia

Re: Tuningi

Post przez pawelk770 » sobota, 15 maja 2010, 11:44

gefect napisał(a):Z moich obserwacji wyszło, że łopaty xtrema są do kitu- po kilku eksperymentach z ustawieniami heli (hunter z alu głowicą i przedł wałem, silniki xtrem) wyszło na to że na łopatach xtrema heli dostaje strasznych wibracji i jest totalnie niestabilny. Pozostawiając łopatki esky zniknęły wszystkie negatywne objawy (spłukiwany kibel, drżenie ogona itp) a hunter jest doskonale stabilny i co najdziwniejsze bardzo czuły na drążki- dużo czulszy niż na łopatach tuningowych. Ma ktos podobne obserwacje??

Nie wiem, czy Cie dobrze zrozumiałem, ale z tego co tu napisałeś wynika,iż po zmianie łopat nie torowałeś wirników. Jeśli jest tak w rzeczywistości, to się nie dziwię. Z moich obserwacji wynika coś wręcz odwrotnego. Na łopatach xtreme model jest stabilniejszy, odporniejszy.
Yuneec Typhoon Q500 4k
HK 450
CopterX 250 SE
Easycopter v 4,5 colibri pro
ST10+

Avatar użytkownika
 
Posty: 76
Dołączył(a): piątek, 18 grudnia 2009, 18:45
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Post przez pa0l0 » wtorek, 27 lipca 2010, 10:04

pawelk770 napisał(a):V3 i V4 różni się tylko wyglądem, mechanika i elektronika jest identyczna.

Tyle że przy tych samych bebechach lama V3 jest zdecydowanie bardziej żywa w locie. Myślałem że chodziło o dłuższe orczyki serw, ale w V4 wymieniłem te orczyki i nadal V3 jest agresywniejsza i jednocześnie ma stabilniejszy zawis. Może to kwestia konkretnych egzemplarzy jakie mam, ale i tak wolę V3.
DX6i zbindowany z:
SU-26 3D 80cm
FIK100cm
Lama V3 xtreme
zbieram na reksia

Avatar użytkownika
 
Posty: 454
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2009, 16:22

Post przez dzu » wtorek, 27 lipca 2010, 10:15

pa0l0 napisał(a):Tyle że przy tych samych bebechach lama V3 jest zdecydowanie bardziej żywa w locie. Myślałem że chodziło o dłuższe orczyki serw, ale w V4 wymieniłem te orczyki i nadal V3 jest agresywniejsza i jednocześnie ma stabilniejszy zawis. Może to kwestia konkretnych egzemplarzy jakie mam, ale i tak wolę V3.


V3 jest lżejsza i przez ażurową budowę mniej podatna na opór powietrza (i podmuchy wiatru), dzięki czemu te same bebechy mają większy zapas mocy, stąd ta różnica.
pp

[font=Courier New]...'_'...
^^^^^^^^^^[/font]

Avatar użytkownika
 
Posty: 310
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 10:40

Post przez Miron » sobota, 2 października 2010, 23:08

podzielę się taką uwagą... dziś wymieniłem wał zewnętrzny (z zębatka) na xtreme oraz zębatkę osi wewnętrznej (także na xtreme). Po pierwsze, jak ktoś wcześniej pisał lama o wiele ciszej chodzi. Po drugie na pakiecie wylatałem więcej o 2,5 minuty (norma8.5 minuty , a po wymianie zaliczyłem11 minut). Na razie przetestowałem to na jednym pakiecie (było już pó¼no i nie chciałem denerwować sąsiadów) - więcej testów jutro.

Edit:
zapomniałem dopisać, że stary wał był lekko krzywy a więc też miał wpływ na zużycie pakietu.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 4 października 2010, 09:47 przez Miron, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 1 września 2009, 15:38
Lokalizacja: Gdynia

Post przez pawelk770 » poniedziałek, 4 października 2010, 15:49

Ten dział nie służy do pomocy. Chcesz uzyskać pomoc? Piszesz nowy topic. Zaśmiecające posty skasowałem.


Pawelk770.
Yuneec Typhoon Q500 4k
HK 450
CopterX 250 SE
Easycopter v 4,5 colibri pro
ST10+

 
Posty: 189
Dołączył(a): piątek, 1 października 2010, 00:37

Post przez MarcinG » niedziela, 31 października 2010, 23:41

- Silniki Xtream polecam, bo stocki się grzeją nawet przy spokojnych zawisach, a ne Xtream-owych trzeba trochę poszaleć, aby je zagrzać, no i są sporo mocniejsze (można latać na większych pakietach np 1000) i starczają na długo (stocki około 20 pakietów i model zaczyna je¼dzić zamiast latać) na xtreamach wylatałem ze 150 wymienaijąc jedynie szczotki i nie studząc ich po każdym locie.

- Wał zewnętrzny Xtream - nie ploecam, 3 razy ściąłem śruby mocujące koło i to w czasie lotu a nie przy krecie - polecam standard

- Mocowanie flybar - polecam aluminium bo czasem ciężko znale¼ć flybar po krecie, przedłużony o 12 mm - i tak zdarza się, że mało

- Łopaty Xtream - polecam, można zniszczyć ale ciężko, E-Sky-owe powinny być na zatrzaski, bo palce bolą od ciągłego ich przykręcania

- Wał wewnętrzny ze szprychy rowerowej - polecam , szprychy z nierdzewki, za 50 groszy wychodzą 2 super wały dużo wytrzymalsze od oryginałów

- Podwozie Xtream - nie polecam, też się da połamać - zobić samemu z 2 listewek i wsporników od czegoś większego (250 - tki,KING)

- Rama Xteram - dla bogatych, poświęcając trochę czasu można samemu usztywnić plastikową i będzie lepsze od carbomu

- Ogon Xtream do V4 - nieporozumienie, idiotyczne mocowanie powoduje wibracje ogona przez co model ledwo się unosi - skrócić belkę i usztynić ramę - wtedy OK

- Pakiety Xtream - nie polecam, Lama ciągnie około 5-6 A, wydajność stock-owych to 10C, więc około 8 A - nie powinno być różnicy i ja jej nie zauważyłem, przynajmniej na początku można sobie odpuścić

Reszta standard w zupełności wystarczy

Ozdoby pominę bo estetą wielkim nie jestem
HK-450 V2
Tarot 450Pro
Blade 130x
Blade mCPx
Blade Nano CP
DX-7
2801 PRO
Phoenix RC
Historia:S010,Lama V4, Walkera CB180D, E-Sky King 3, Walkera 4g6, Walkera 4#6s, Walkera V120D2, HK250

 
Posty: 8
Dołączył(a): poniedziałek, 5 września 2011, 23:55

Post przez canu » wtorek, 6 września 2011, 18:26

w jakich sklepach moge dostać ogon z włókna węglowego do Lamy v4? jakie są dobre łopaty?

 
Posty: 12
Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 00:17

Post przez Tuszek90 » niedziela, 10 lutego 2013, 22:01

Może mi ktoś powiedzieć czym się różnią te silniki:
http://www.rc4max.com/esl031_-_silnik_t ... 4,308.html
od tych:
http://www.rc4max.com/esl505_-_pro_180_motor_(a)_(esky_coaxial_and_blade_cx),24,21316.html

Avatar użytkownika
 
Posty: 4428
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » niedziela, 10 lutego 2013, 23:42

Zapytaj lepiej w sklepie kolego. Tak na oko ciężko ocenić.
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Advertisement

Poprzednia strona

Powrót do Lama

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości