Teraz jest środa, 21 lutego 2018, 17:33

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Xtreme - firma dobra, ale wpieniająca:>

Wszystko o śmigłowcach Lama
  • Advertisement


 
Posty: 45
Dołączył(a): czwartek, 16 grudnia 2010, 16:12
Lokalizacja: ¦l±sk

Post przez hpower » niedziela, 9 stycznia 2011, 02:29

to mowsz lepiej dorobic byle precik?
Lama V4 Orange

Avatar użytkownika
 
Posty: 780
Dołączył(a): niedziela, 7 marca 2010, 14:14
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów

Post przez miruuu » niedziela, 9 stycznia 2011, 02:34

dokładnie tak.
ja testowałem dwa byle pręciki:
- ze słomek do picia drinków (kilka dobrze ułożonych + taśma izolacyjna) - nie do zdarcia - serio
- teraz mam ze szprychy.na koñcu jest wygieta o 90 stopni i wsadzona do otworu od trzymaka ogona. Trzyma się dobrze i genialnie amortyzuje.

Jedyna różnica pomiędzy powyższymi a xtreme jest wygląd. Xtreme wygląda fajowo :) a moje raczej bez rewelacji estetycznej.
Pozdrawiam, Mirek

 
Posty: 3334
Dołączył(a): sobota, 9 maja 2009, 00:35

Post przez Aikus » niedziela, 9 stycznia 2011, 03:21

miruuu napisał(a):Nie odpowiedziałem, bo odpowiedzi nie znałem :)


Aaa chyba ze tak <ok>

miruuu napisał(a):Będzie tak samo podatna jak z ogon ze szprychy, słomki lub innego podłużnego czegoś możliwego do kupienia za 10-15 groszy :)


Szprycha bedzie za chyba ciezka, ale za to słomke mozna dostac z McDonalda za free:) ... No i sama prawda z tymi upgradami:)
A powiedz mi co sie z Twoim zdjeciem stalo? Wczesniej zdaje sie ze miales zdjecie tej Twojej Lamy Upgrade Home Edition i od razu bylo wiadomo o co chodzi:) A tak to czlowiek czasem sie gubi...
;)

EDIT: w czasie jak odpisywalem Ty wyjasniles kwestie szprychy... I wychodzi, ze nie jest za cięzka...
No cóż - wierzę na słowo:)
EDIT2: A jeszce dodam, ze ja mam Xtreme bo ja chcialem miec ładnie a niestety nie posiadam az tyle zdolności manualnych + cierpliwości, żeby samemu zrobić ładnie... No i ... Jest jak jest - w sumie nie narzekam - Lama Xtreme jak wygląda każdy wie:)

Avatar użytkownika
 
Posty: 780
Dołączył(a): niedziela, 7 marca 2010, 14:14
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów

Post przez miruuu » niedziela, 9 stycznia 2011, 10:58

Szprycha jest wbrew pozorom lekka. Jedyny mankament to to ze mało ładna ;) No, albo ja nie mam pomysłu jak ja wybajerzyc...

Jesli chodzi o slomki, robiłem zawsze z kilku ponieważ robiłem boczne podpory, stateczniki itp. Dobra konstrukcja jest nie do zdarcia bo jest bardzo elastyczna.

Fotki coś mi sie zepsuly ale jak będę w domu to zrobie jeszcze raz :-)
Pozdrawiam, Mirek

 
Posty: 1120
Dołączył(a): wtorek, 15 lutego 2011, 20:35
Lokalizacja: Skawina

Post przez Artz » wtorek, 15 lutego 2011, 20:41

Cześć,

jestem jeszcze zielony, kilka dni ustawiałem lamę, ale nawet ustawianie daje przyjemność :)
Połamałem wszystkie stockowe łopaty i założyłem te extreme. Czy to normalne że teraz na stockowych silnikach muszę dawać więcej "gazu" by heli się wznosił? Jest tak jakby bardziej czuły na ruchy i wydaje mi się że głośniej to wszystko chodzi.
Czy to normalne ? Czy to efekt placebo, a może do łopat extreme muszą być silniki extreme ?
Tylko przełożyłem łopaty, nic więcej nie ustawiałem, bo wydaje mi się że lata prosto. Torowanie niepotrzebne, przechyły ok.
600 BeastX
P-51D Mustang Gunfighter - Bajka
Hexa KFC32v2
DX7

Avatar użytkownika
 
Posty: 780
Dołączył(a): niedziela, 7 marca 2010, 14:14
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów

Post przez miruuu » środa, 16 lutego 2011, 00:29

Posiadanie łopat xtreme nie wymusza skorzystania z silników xtreme, ale mimo wszystko polecam ich zakup. Radość z latania nieporównywalnie lepsza...
Pozdrawiam, Mirek

 
Posty: 1120
Dołączył(a): wtorek, 15 lutego 2011, 20:35
Lokalizacja: Skawina

Post przez Artz » środa, 16 lutego 2011, 20:56

Mam silniki extreme w zapasie, ale nie chce stocków wyrzucać po 10 pakietach.
Powtórzę moje przewodnie pytanie.
Czy to normalne, że trzeba więcej mocy dać by podnieść heli (większe obroty) , że chodzi głośniej, jest bardziej czuły a może mniej stabilny?
Kierunki łopat wymieniłem zgodnie z tymi stockowymi

Avatar użytkownika
 
Posty: 780
Dołączył(a): niedziela, 7 marca 2010, 14:14
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów

Post przez miruuu » środa, 16 lutego 2011, 22:36

Łopaty xtreme:
- są większe wiec potrzeba wiecej mocy przy nich ale z Drugiej strony rozpędzaja helika do większej prędkości (nieznacznie). Być może nastockowych silniczkach różnica będzie odczuwalna. Na xtrrmach na pewno nie.
- są bardziej elastyczne od stockowych, wiec ich precyzją może być nieco mniejsza (prawie niezauwazalnie). Jednak ich kretoodpornosc wszystko wynagradza.
Pozdrawiam, Mirek

 
Posty: 33
Dołączył(a): wtorek, 22 listopada 2011, 10:09
Lokalizacja: kaszuby

Post przez naphi » wtorek, 6 grudnia 2011, 00:44

Witajcie, dolacze sie do tematu extreme i odświeżę go.
Jako poczatkujacy, droga moja jest uslana kreteami, wiec uwaznie czytam i przegladam ceny czesci w sklepach...

Zostalem zmuszony do wymiany zebatki walu wew (big lama), bo jest lekko krzywa, wzgledem metalowego srodka i wykazuje tendencje do "bicia" (wzgledem walu nie ma kata prostego)

Szukajac po sklepach odkrylem, ze zebatka extreme jest prawie 2x tansza od standartowej (czarnej)
Pytanie: czy pasuje ona do walu wew. esky (mocowanie na zdjeciach rozni sie od standartowej), i czy jest lepsza. Bo jezeli nie ma roznicy, "to po co przeplacac" ;)

Pozdrawiam
Krzysiek

Big Lama poczatki

 
Posty: 97
Dołączył(a): środa, 7 grudnia 2011, 14:02
Lokalizacja: Swindon / Toruñ

Post przez Kosmoski » czwartek, 8 grudnia 2011, 13:55

Ja zawiodłem się na tarczy sterującej od xtreme. Po tygodniu odpadła od niej kulka po stronie prawego serwa, gdyby udało sie jakoś wydostać pozostały kawalek z gwintem ze środka to można by pomyśleć nad naprawą. Jedno jest pewne drugi raz bym w upgrady xtreme tyle kasy nie zainwestował ;]. Pod koniec grudnia zaczynam budowę 450-tki na kicie firmy Gootch RC, i za tą kasę co włożyłem w xtreme miałbym dobrą apkę typu dx6i albo turnigy 9x plus dwa pakiety i ładowarkę. No ale lamka jest i raczej się jej już nie pozbędę.

Edit: z racji dnia wolnego i nudów postanowiłem ponownie przyjrzeć się uszkodzonej tarczy xtreme, wypiłowalem z boku ramię trzymające w sobie ułamany element z gwintem i korzystając z plastikowych części dorobiłem element z kulka z plastiku umieściłem w ramieniu tarczy, zagniotłem, przytopiłem na gorąco od tyłu, i całość wzmocniłem klejem. Tarcza pomyślnie oblatana w lamie.
Obrazek

 
Posty: 33
Dołączył(a): wtorek, 22 listopada 2011, 10:09
Lokalizacja: kaszuby

Post przez naphi » niedziela, 11 grudnia 2011, 10:31

i to jest wlasnie modelarstwo! samemu cos dorobic, i przerobic. Ja planuje zakupy w castoramie. Bede robic ze swojej big lamy castoLAME :)
Wlasnie ceny, to glowny powod do irytacji.
Ostatnio przy krecie pekly mi te silikonowe rurki do mocowania kabinki. 15zl za set mocowania kabiny, to chyba jakas przesada!!! za takie g...
Rurki zastapilem wentylami rowerowymi. Bardziej elastyczne i tanie jak barszcz :)
Po moich narazie krotkich doswiadczeniach z lama, stwierdzam, ze lopaty standartowe sa strasznie lamliwe. Pekaja niemal w rekach. A wywazenie ich pozostawia wiele do zyczenia.

pozdrawiam
krzysiek

PS. a przeciez chyba w tym kapitalistycznym swiecie chodzi o to, by wszystko sie psulo, i trzeba bylo kupowac coraz to wiecej nowych rzeczy. A lans i szpan to nieodzowny znak naszych czasow. A i tak lama pozostanie zabawka (jak mi powiedzial ostatnio doswiadczony kolega)

Avatar użytkownika
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2014, 09:59
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Xtreme - firma dobra, ale wpieniająca:>

Post przez Florek86 » środa, 1 czerwca 2016, 20:21

Siema. Chyba przyszedł w końcu czas na moje silniki stock'owe. Heli zaczął nagle kręcić się wokół własnej osi i nie wznosi się wogóle. Pytanie do kolegów z doświadczeniem z extreme.

Czy po wymianie silników na extreme, wału na dłuższy, łopat, zębatek, ewent. wszystkich łożysk na nowe koniecznym jest wymiana tarczy sterującej na mocniejszą? Czy stockowa ogarnie to bez problemu? Powyższe zmiany to i tak koszt ok. 180zł a uważam że ładowanie więcej w zabawkę jest poprostu bez sensu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 4445
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Re: Xtreme - firma dobra, ale wpieniająca:>

Post przez Viper81 » środa, 1 czerwca 2016, 22:24

Florek86 napisał(a):Czy po wymianie silników na extreme, wału na dłuższy, łopat, zębatek, ewent. wszystkich łożysk na nowe koniecznym jest wymiana tarczy sterującej na mocniejszą? Czy stockowa ogarnie to bez problemu? Powyższe zmiany to i tak koszt ok. 180zł a uważam że ładowanie więcej w zabawkę jest poprostu bez sensu.


Sam to przerabiałem przy okazji Big Lamy. Stockowa tarcza wystarczy. Silniki Xtreme BL 380 przegrzewały regulator aż doprowadziły do spalenia tranzystorów... Różnicy w mocy nie zauważyłem bo silniki były sporo cięższe od stockowych. Wlał - wylał.
Suma sumarum ładowanie kasy w jak to sam nazwałeś " zabawkę " nie ma sensu. Jeśli już to opłaca się kupić przedłużony wał i łopaty xtreme.
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2014, 09:59
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Re: Xtreme - firma dobra, ale wpieniająca:>

Post przez Florek86 » czwartek, 2 czerwca 2016, 09:14

Viper81 napisał(a):Jeśli już to opłaca się kupić przedłużony wał i łopaty xtreme.


Powiedz mi tylko czy zakupując ten wał:
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p4016,wal-wewnetrzny-alu-big-lama-002589-e-sky

i wymieniając pręt na dłuższy np. ze szprychy 2mm (podobno pasują) uzyskam ten sam efekt co i tu:
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3854,wal-wewnetrzny-wydluzony-big-lama-ebl001-xtreme

Czy lepiej od razu ten drugi?

Pozdrawiam

Avatar użytkownika
 
Posty: 4445
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Re: Xtreme - firma dobra, ale wpieniająca:>

Post przez Viper81 » czwartek, 2 czerwca 2016, 09:38

Szkoda rzeźbienia. Bierz gotowy wał Xtreme.
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Advertisement

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lama

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość