Teraz jest środa, 21 lutego 2018, 17:28

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Problem z ładowaniem pakiety- w zasadzie brak ładowania Lama

Wszystko o śmigłowcach Lama
  • Advertisement


 
Posty: 2856
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 02:16
Lokalizacja: Tu w tym mieście Wadowicach wszystko sie zaczęło

Post przez Wiktor » sobota, 18 stycznia 2014, 17:02

zyjek napisał(a):
Robert39 napisał(a):To mnie żeś Pan pocieszył i zarazem zmartwił :( jutro podejmiemy akcje reanimacyjną :shock: jeśli nie wyjdzie to nowy i tyle.


Zastanów się czy warto o parę groszy ryzykować kalectwo.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EseOhC8n7ro[/youtube]

1.Może ten filmik uświadomi Cie z czym masz do czynienia.

co ma wspólnego ładowanie pustego lipola ze strzelaniem do niego ??
2. Decha... ładuj, ładuj....
3. Robert39.... nie daj się zastraszyć /oni nie wiedza co piszą a piszą bo to takie typowe polskie z dziada pradziada zabieranie głosu w czymś o czym się zbyt wiele nie wie

edit: torche mi zeszło
tylko 300 weszło? było ładować do fulla. mi do rozłądowanego do"0) 2200mAh wchodziło 2700
lataæ to cza umiæ
klimatyzatory Kraków

Avatar użytkownika
 
Posty: 2101
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 22:29
Lokalizacja: Go³dap

Post przez zyjek » sobota, 18 stycznia 2014, 17:28

Wiktor napisał(a):
zyjek napisał(a):
Robert39 napisał(a):To mnie żeś Pan pocieszył i zarazem zmartwił :( jutro podejmiemy akcje reanimacyjną :shock: jeśli nie wyjdzie to nowy i tyle.


Zastanów się czy warto o parę groszy ryzykować kalectwo.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EseOhC8n7ro[/youtube]

1.Może ten filmik uświadomi Cie z czym masz do czynienia.

co ma wspólnego ładowanie pustego lipola ze strzelaniem do niego ??
2. Decha... ładuj, ładuj....
3. Robert39.... nie daj się zastraszyć /oni nie wiedza co piszą a piszą bo to takie typowe polskie z dziada pradziada zabieranie głosu w czymś o czym się zbyt wiele nie wie

edit: torche mi zeszło
tylko 300 weszło? było ładować do fulla. mi do rozłądowanego do"0) 2200mAh wchodziło 2700


Rozumiem jesteś zawodowym piromanem :) "nie daj się zastraszyć /oni nie wiedza co piszą a piszą bo to takie typowe polskie z dziada pradziada zabieranie głosu w czymś o czym się zbyt wiele nie wie" wybacz, ale wskrzeszanie trupa kadzidłem jest bez sensu to po pierwsze,a po drugie to z dziada pradziada Polak umie tylko robić właśnie to. Pakiet kosztuje ok 30-40 zł na cholerę się wydurniać ? Są rzeczy które warto naprawić i są takie którym trzeba dać odejść w spokoju takimi rzeczami są np. pakiety lipo.
Dwóch zawsze ich jest. Nie mniej, nie wiêcej. Mistrz i uczeñ.
Moim sprzymierzeñcem jest Moc i potê¿nym sprzymierzeñcem ona jest...
Pamiêtaj czego siê nauczy³e¶.|Ocaliæ ciê to mo¿e!

 
Posty: 2856
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 02:16
Lokalizacja: Tu w tym mieście Wadowicach wszystko sie zaczęło

Post przez Wiktor » sobota, 18 stycznia 2014, 17:37

ale on nie odszedł , on się tylko rozładował. Ryzyko to używanie puchnących lipoli
lataæ to cza umiæ
klimatyzatory Kraków

 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela, 5 stycznia 2014, 12:35
Lokalizacja: Olkusz

Post przez Robert39 » sobota, 18 stycznia 2014, 17:46

Pakiet naładowany, nie puchnie i się nie grzeje. Heli lata :lol:

Avatar użytkownika
 
Posty: 729
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:33
Lokalizacja: Olkusz

Post przez DECHA » sobota, 18 stycznia 2014, 21:15

Mission successful zatem xD

Dokup z 2 pakiety I latać xD


A w sprawie tañszych pakietów do Lamy V4 ( oryginał 2S 7,4V 800mAh + 10C żart ? )

31 zeta – http://rcforever.pl/product-pol-705-Akumulator-Giant-Power-2S-7-4V-800mAh-50C-Lama-.html
Modele: Blade: mCPX V3 / Align 450 Pro V2 DFC 3GX
Plany ;): XXX 550E FBL
Aparatura: Spektrum Dx6i > DX9 [DSMX]
£adowarka: Raytronic C60

Avatar użytkownika
 
Posty: 4445
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » sobota, 18 stycznia 2014, 22:07

Gratuluję tylko uważaj na ten pakiet. Kolega miał właśnie z powodu takiego pakietu pożar w garażu podczas jego ładowania.
Dla ignorantów, omnibusów i ludzi, którzy twierdzą, że są wszechwiedzący i dla nich nawet spawanie zbiornika wypełnionego oparami paliwa nie jest problemem, proponuję poczytać choćby to http://www.forbot.pl/forum/topics20/dla ... vt6720.htm

i wklejam kawałek informacji na temat pakietów Li-Po:

"Niedozwolone jest nadmierne rozładowywanie akumulatora. Kryterium tego należy bezwzględnie
przestrzegać. W przeciwnym przypadku możliwe jest zapalenie się akumulatora lub nawet jego wybuch
podczas próby ładowania.
Napięcie rozładowania moŜe się różnić w przypadku różnych producentów. Zwykle jest to napięcie
w granicach 2,8 - 3,0V na celę. Nowoczesne regulatory posiadają funkcję „cut-off” odłączającą zasilanie
silnika po osiągnięciu napięcia rozładowania. Energia pozostała w akumulatorze pozwala jeszcze na niezbyt
długą pracę pod niewielkim obciążeniem, wystarczającą z reguły żeby bezpiecznie wylądować.
W przypadku stosowania akumulatora Li-Po do zasilania modeli bezsilnikowych (np. szybowców) zaleca się
zamontowanie wska¼nika stanu akumulatora posiadającego sygnalizację z powietrza stanu skrajnego
rozładowania"


Tak mnie uczono, że jeżeli istnieje jakaś instrukcja użytkowania, obojętnie czy to pakietu Li-Po czy prawdziwego śmigłowca w locie, to nie jest ona napisana "dla jaj" czy "bo tak trzeba". Uważam, że moim obowiązkiem jest ostrzec kolegę o zagrożeniu. O reanimacjach pakietów wiem. Wiem też, że kluczową rolę odgrywa tu czas pozostawania pakietu poniżej dozwolonego napięcia. Gdyby coś poszło nie tak i pakiet taki zapalił się podczas ładowania już normalną ładowarką (nie podczas "stawiania" pakietu bateryjką) i doszłoby do pożaru, strat materialnych to ciekawe kto z tutaj doradzających wziąłby odpowiedzialność za swoje "rady" To znowu takie Polskie, że sukces ma zawsze wielu ojców a porażka staje się sierotą. Niemniej gratuluję tylko miej ten pakiet na oku i zaopatrz się w Li-Po safe bag http://rcforever.pl/product-pol-216-Tor ... i-Pol.html
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 2101
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 22:29
Lokalizacja: Go³dap

Post przez zyjek » sobota, 18 stycznia 2014, 22:27

Viper81 napisał(a):Gratuluję tylko uważaj na ten pakiet. Kolega miał właśnie z powodu takiego pakietu pożar w garażu podczas jego ładowania.
Dla ignorantów, omnibusów i ludzi, którzy twierdzą, że są wszechwiedzący i dla nich nawet spawanie zbiornika wypełnionego oparami paliwa nie jest problemem, proponuję poczytać choćby to http://www.forbot.pl/forum/topics20/dla ... vt6720.htm

i wklejam kawałek informacji na temat pakietów Li-Po:

"Niedozwolone jest nadmierne rozładowywanie akumulatora. Kryterium tego należy bezwzględnie
przestrzegać. W przeciwnym przypadku możliwe jest zapalenie się akumulatora lub nawet jego wybuch
podczas próby ładowania.
Napięcie rozładowania moŜe się różnić w przypadku różnych producentów. Zwykle jest to napięcie
w granicach 2,8 - 3,0V na celę. Nowoczesne regulatory posiadają funkcję „cut-off” odłączającą zasilanie
silnika po osiągnięciu napięcia rozładowania. Energia pozostała w akumulatorze pozwala jeszcze na niezbyt
długą pracę pod niewielkim obciążeniem, wystarczającą z reguły żeby bezpiecznie wylądować.
W przypadku stosowania akumulatora Li-Po do zasilania modeli bezsilnikowych (np. szybowców) zaleca się
zamontowanie wska¼nika stanu akumulatora posiadającego sygnalizację z powietrza stanu skrajnego
rozładowania"


Tak mnie uczono, że jeżeli istnieje jakaś instrukcja użytkowania, obojętnie czy to pakietu Li-Po czy prawdziwego śmigłowca w locie, to nie jest ona napisana "dla jaj" czy "bo tak trzeba". Uważam, że moim obowiązkiem jest ostrzec kolegę o zagrożeniu. O reanimacjach pakietów wiem. Wiem też, że kluczową rolę odgrywa tu czas pozostawania pakietu poniżej dozwolonego napięcia. Gdyby coś poszło nie tak i pakiet taki zapalił się podczas ładowania już normalną ładowarką (nie podczas "stawiania" pakietu bateryjką) i doszłoby do pożaru, strat materialnych to ciekawe kto z tutaj doradzających wziąłby odpowiedzialność za swoje "rady" To znowu takie Polskie, że sukces ma zawsze wielu ojców a porażka staje się sierotą. Niemniej gratuluję tylko miej ten pakiet na oku i zaopatrz się w Li-Po safe bag http://rcforever.pl/product-pol-216-Tor ... i-Pol.html


Spokojnie mamy tutaj specjalistę, chyba mu podeślę parę pakietów 2650 do 500 i niech mi nabije je do 5000 mah :) hehe. Niestety taka mentalność w tym kraju.
Dwóch zawsze ich jest. Nie mniej, nie wiêcej. Mistrz i uczeñ.
Moim sprzymierzeñcem jest Moc i potê¿nym sprzymierzeñcem ona jest...
Pamiêtaj czego siê nauczy³e¶.|Ocaliæ ciê to mo¿e!

Avatar użytkownika
 
Posty: 4445
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » sobota, 18 stycznia 2014, 22:32

zyjek napisał(a):
Viper81 napisał(a):Gratuluję tylko uważaj na ten pakiet. Kolega miał właśnie z powodu takiego pakietu pożar w garażu podczas jego ładowania.
Dla ignorantów, omnibusów i ludzi, którzy twierdzą, że są wszechwiedzący i dla nich nawet spawanie zbiornika wypełnionego oparami paliwa nie jest problemem, proponuję poczytać choćby to http://www.forbot.pl/forum/topics20/dla ... vt6720.htm

i wklejam kawałek informacji na temat pakietów Li-Po:

"Niedozwolone jest nadmierne rozładowywanie akumulatora. Kryterium tego należy bezwzględnie
przestrzegać. W przeciwnym przypadku możliwe jest zapalenie się akumulatora lub nawet jego wybuch
podczas próby ładowania.
Napięcie rozładowania moŜe się różnić w przypadku różnych producentów. Zwykle jest to napięcie
w granicach 2,8 - 3,0V na celę. Nowoczesne regulatory posiadają funkcję „cut-off” odłączającą zasilanie
silnika po osiągnięciu napięcia rozładowania. Energia pozostała w akumulatorze pozwala jeszcze na niezbyt
długą pracę pod niewielkim obciążeniem, wystarczającą z reguły żeby bezpiecznie wylądować.
W przypadku stosowania akumulatora Li-Po do zasilania modeli bezsilnikowych (np. szybowców) zaleca się
zamontowanie wska¼nika stanu akumulatora posiadającego sygnalizację z powietrza stanu skrajnego
rozładowania"


Tak mnie uczono, że jeżeli istnieje jakaś instrukcja użytkowania, obojętnie czy to pakietu Li-Po czy prawdziwego śmigłowca w locie, to nie jest ona napisana "dla jaj" czy "bo tak trzeba". Uważam, że moim obowiązkiem jest ostrzec kolegę o zagrożeniu. O reanimacjach pakietów wiem. Wiem też, że kluczową rolę odgrywa tu czas pozostawania pakietu poniżej dozwolonego napięcia. Gdyby coś poszło nie tak i pakiet taki zapalił się podczas ładowania już normalną ładowarką (nie podczas "stawiania" pakietu bateryjką) i doszłoby do pożaru, strat materialnych to ciekawe kto z tutaj doradzających wziąłby odpowiedzialność za swoje "rady" To znowu takie Polskie, że sukces ma zawsze wielu ojców a porażka staje się sierotą. Niemniej gratuluję tylko miej ten pakiet na oku i zaopatrz się w Li-Po safe bag http://rcforever.pl/product-pol-216-Tor ... i-Pol.html


Spokojnie mamy tutaj specjalistę, chyba mu podeślę parę pakietów 2650 do 500 i niech mi nabije je do 5000 mah :) hehe. Niestety taka mentalność w tym kraju.


Zyjek tylko najgorsze jest to, że ludzie tak ryzykują... Pozdro.
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 2101
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 22:29
Lokalizacja: Go³dap

Post przez zyjek » sobota, 18 stycznia 2014, 23:00

Znasz przysłowie "Mądry Polak po szkodzie" :)
Dwóch zawsze ich jest. Nie mniej, nie wiêcej. Mistrz i uczeñ.
Moim sprzymierzeñcem jest Moc i potê¿nym sprzymierzeñcem ona jest...
Pamiêtaj czego siê nauczy³e¶.|Ocaliæ ciê to mo¿e!

Avatar użytkownika
 
Posty: 729
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:33
Lokalizacja: Olkusz

Post przez DECHA » sobota, 18 stycznia 2014, 23:46

Ręce opadają jak się was czyta, naprawdę.

- Pakiet nie został rozładowany całkowicie, miał 4V czyli po 2V na celę. Dużo za nisko zgadza się.

- Brak mechanicznych uszkodzeñ, spuchnięcia.
- Relatywnie krótki czas w którym był rozładowany do tych 4V (2dni)
- Pakiet nowy, wykonał kilka lotów


Viper pozwoliłeś sobie przytoczyć fragment postu w którym autor stwierdza że „…Niedozwolone jest nadmierne rozładowywanie akumulatora. Kryterium tego należy bezwzględnie przestrzegać. W przeciwnym przypadku możliwe jest zapalenie się akumulatora lub nawet jego wybuch podczas próby ładowania…”

Zacytuję zatem fragment z tego samego postu:

„…Rozładowanie ogniwa poniżej 3V nie stanowi dla nas zbyt wielkiego zagrożenia, o ile nie będziemy dalej eksploatować akumulatora. Najczęściej da się taki akumulator naprawić ładując go bardzo małym prądem, jednak straci on na swojej sprawności…”


Czyli autor stwierdza że pewne zagrożenie jest ale za razem podpowiada metodę „…naprawy…” jeżeli pewne kryteria są spełnione.

Rozdział 8. Bezpieczeñstwo użytkowania <¼ródło>

Dla w/w warunków proces ładownia nie był niebezpieczny.

P.S Każde proces ładowania należy kontrolować, nawet nowiutki Lipo znanej i cenionej firmy może nas zostawić bezdomnym jak olejemy kontrolę. Między innymi od tego w ładowarkach są czujniki temp.

--

Podobne tematy były już wałkowane
http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=39000&postdays=0&postorder=asc&start=15

Artz +1 ;)

Tutaj ludzie ryzykowali, ładując nawet już spuchnięte pakiety. To już hardcore jest.
Ostatni film proces produkcyjny Lipo.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ti53wyRd3Ig[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1akiA1IPZFI[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F6A9PBqTLvc[/youtube]

Koniec off-topa ;)
Modele: Blade: mCPX V3 / Align 450 Pro V2 DFC 3GX
Plany ;): XXX 550E FBL
Aparatura: Spektrum Dx6i > DX9 [DSMX]
£adowarka: Raytronic C60

Avatar użytkownika
 
Posty: 4445
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » niedziela, 19 stycznia 2014, 00:54

DECHA napisał(a):Ręce opadają jak się was czyta, naprawdę.

- Pakiet nie został rozładowany całkowicie, miał 4V czyli po 2V na celę. Dużo za nisko zgadza się.

- Brak mechanicznych uszkodzeñ, spuchnięcia.
- Relatywnie krótki czas w którym był rozładowany do tych 4V (2dni)
- Pakiet nowy, wykonał kilka lotów


Viper pozwoliłeś sobie przytoczyć fragment postu w którym autor stwierdza że „…Niedozwolone jest nadmierne rozładowywanie akumulatora. Kryterium tego należy bezwzględnie przestrzegać. W przeciwnym przypadku możliwe jest zapalenie się akumulatora lub nawet jego wybuch podczas próby ładowania…”

Zacytuję zatem fragment z tego samego postu:

„…Rozładowanie ogniwa poniżej 3V nie stanowi dla nas zbyt wielkiego zagrożenia, o ile nie będziemy dalej eksploatować akumulatora. Najczęściej da się taki akumulator naprawić ładując go bardzo małym prądem, jednak straci on na swojej sprawności…”


Czyli autor stwierdza że pewne zagrożenie jest ale za razem podpowiada metodę „…naprawy…” jeżeli pewne kryteria są spełnione.

Rozdział 8. Bezpieczeñstwo użytkowania <¼ródło>

Dla w/w warunków proces ładownia nie był niebezpieczny.

P.S Każde proces ładowania należy kontrolować, nawet nowiutki Lipo znanej i cenionej firmy może nas zostawić bezdomnym jak olejemy kontrolę. Między innymi od tego w ładowarkach są czujniki temp.

--

Podobne tematy były już wałkowane
http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=39000&postdays=0&postorder=asc&start=15

Artz +1 ;)

Tutaj ludzie ryzykowali, ładując nawet już spuchnięte pakiety. To już hardcore jest.
Ostatni film proces produkcyjny Lipo.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ti53wyRd3Ig[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1akiA1IPZFI[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F6A9PBqTLvc[/youtube]

Koniec off-topa ;)


Decha Ty podszedłeś do tego profesjonalnie ale wiedz, że nie każdy ma taką wiedzę zapewniającą należyty poziom ostrożności przy takich działaniach. Dobra koniec tematu bo się epopeja tworzy. BTW jakby co nikogo nie miałem zamiaru celowo urazić i jakby ktoś się poczuł urażony to przepraszam :) Po prostu mam hopla na punkcie BHP
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 729
Dołączył(a): sobota, 17 maja 2008, 23:33
Lokalizacja: Olkusz

Post przez DECHA » niedziela, 19 stycznia 2014, 01:01

To pozytywny hopel jest, jak nie ma pewnosci to lepiej zutylizowac nawet drogi pakiet niz ludzi, dom xD
Modele: Blade: mCPX V3 / Align 450 Pro V2 DFC 3GX
Plany ;): XXX 550E FBL
Aparatura: Spektrum Dx6i > DX9 [DSMX]
£adowarka: Raytronic C60

Avatar użytkownika
 
Posty: 4445
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » niedziela, 19 stycznia 2014, 01:05

DECHA napisał(a):To pozytywny hopel jest, jak nie ma pewnosci to lepiej zutylizowac nawet drogi pakiet niz ludzi, dom xD

Decha i o to chodzi :) Nic dodać. Nic ująć.
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela, 5 stycznia 2014, 12:35
Lokalizacja: Olkusz

Post przez Robert39 » niedziela, 19 stycznia 2014, 12:27

Pakiet dokupię bo warto. Ten po reanimacji ładowałem już 2 razy i jest jak na razie ok :D Po tych wszystkich postach co trochę sprawdzam opuchliznę i mierzę "termometrem"temp pakietu :) Kolega Decha b dobry fachowiec w tej dziedzinie i fajnie, że blisko. Warto czytać wszystkie porady tutaj przekazane - za co dziękuje wszystkim :)

 
Posty: 2856
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 02:16
Lokalizacja: Tu w tym mieście Wadowicach wszystko sie zaczęło

Post przez Wiktor » niedziela, 19 stycznia 2014, 13:07

Warto czytać wszystkie porady tutaj przekazane - za co dziękuje wszystkim Smile


nie nie wszystkie
przykład
wybacz, ale wskrzeszanie trupa kadzidłem jest bez sensu

remzibi napisał(a):
kinemax napisał(a):nie warto rozładowanych "w trupa" pakietów od razu wyrzucać...


Oczywiscie , ze od razu wyrzucac absolutnie nigdy nie warto
- zawsze trzeba podjac probe reanimacji , zwlaszcza , ze do rozladowania na 0V jeszcze im troche zostalo :) .


Tak mnie uczono, że jeżeli istnieje jakaś instrukcja użytkowania, obojętnie czy to pakietu Li-Po czy prawdziwego śmigłowca w locie, to nie jest ona napisana "dla jaj"

jak najbardziej i jest ona przeważnie umieszczona na lipolu,: nie ładować prądem większym niż zalecany, nie pozostawiać bez nadzoru podczas ładowania, z daleka od ognia
lataæ to cza umiæ
klimatyzatory Kraków

Advertisement

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lama

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość