Teraz jest czwartek, 22 lutego 2018, 05:21

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Big Lama - przywitanie i pytanie :)

Wszystko o śmigłowcach Lama
  • Advertisement


Avatar użytkownika
 
Posty: 4446
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » piątek, 3 października 2014, 13:34

Można tak próbować zrobić
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2014, 09:59
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post przez Florek86 » czwartek, 16 października 2014, 10:21

Witam,

od tygodna jestem posiadaczam modelu E-Sky Big Lama i to mój pierwszy heli. Póki, co wylatany na 4 ładowaniach. W zasadzie tylko ostatni lot daje lekką nadzieję, że idzie to opanować :) Połamałem już 2x łopaty górne i pękły mi gumki mocujące kabinę do ramy. Skróciłem je i już jest ok. Kupiłem wrazie czego wczoraj 4 komplety łopat A i zestaw naprawczy do kabiny, więc można ćwiczyć dalej.

Z doświadczenia już wiem, że podstawowe błędy to:

- byłem pewien, że jak wyjmę heli z pudełka to już można śmigać bez zbędnych ustawieñ i korekcji :(
- latanie na małej przestrzeni w ogródku koñczy się połamaniem łopat na krzaku :lol:
- lepiej kupić zestaw treningowy lub zrobić samemu - 4 piłki ping-pong + dlugie wykałaczki do szaszłyków 8)


Poniżej pytanie do kolegi "Viper81":

Czy to co napisałeś to cała filozofia ustawiania Big Lamy? Wystaczy zwykła ekierka żeby ustawić kąt 90stopni między serwem a ramionami? Ja jeszcze walczę z ustawieniem.

Viper81 napisał(a):Ja bym zaczął od sprawdzenia reakcji serw na ruchy drążka. W Big lamie są dwa serwa. Łączą się one poprzez dwa popychacze z tarczą. Tarcza łączy się poprzez dwa popychacze z okuciami łopat dolnych. Być może trzeba będzie wypoziomować tarczę i ustawić ramiona serw pod kątem 90 stopni do obudowy serw. Resztę doregulować poprzez wykręcanie lub skręcanie snapów.
Oczywiście trymery w radiu w centrum podczas regulacji.

Avatar użytkownika
 
Posty: 4446
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » czwartek, 16 października 2014, 11:14

Witaj. Stricte 90 stopni możesz nie uzyskać nigdy bo na wieloklinie nacięcia są w określonych miejscach i tego nie przeskoczymy. Ale to nic. Ustawiasz jak najbardziej się da kąt zbliżony do 90 stopni a potem korygujesz wykręcaniem snapów. Start - ściąga np. w prawo to wykręcasz snap na prawym orczyku, robi się dłuższy. Potem znowu start i ewentualne korekty. Pamiętaj wyważyć łopaty i wytorować je. Jakby co to pytaj. Big Lamę miałem rok :) Znam ją na wylot. Mam podwozie treningowe do niej zrobione samemu :) Ćwicz w symulatorze choćby FMS. To dużo pomaga i tanio uczy :)
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2014, 09:59
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post przez Florek86 » czwartek, 16 października 2014, 11:34

Viper81 napisał(a): Ćwicz w symulatorze choćby FMS. To dużo pomaga i tanio uczy :)


No właśnie wspaniały FMS :P Muszę zainstalować virtualny dysk na laptopie i postawić sobie Windows XP, bo na Windows 7 nie hula i nie ruszy. Ewent. może za parę dni kolega ogarnie mi RealFlight

Co do ustawieñ, pewnie będę miał kilka pytañ, ale najpierw jeszcze postaram się poczytać, żeby uzupelnić moją wiedzę i nie zadawać głupich pytañ :D Bo np. o wyważaniu łopat gdzieś słyszałem, że takie coś istnieje i na tym koniec ...


Aaaaa i najważniejsze ... dzięki za podpowiedzi i sugestie :D


Poczytałem i mam pytanie:

Czy wyważanie nowych łopat jest rzeczywiście niezbędne? Nie wystarczy samo ustawienie tarczy sterującej, suwaków serwa itd ? Ja bym obstawiał, że w modelach jakiś profesjonalnych, akrobatycznych ma to znaczenie i sens. Ale to jest moje zdanie początkującego.

Avatar użytkownika
 
Posty: 4446
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » czwartek, 16 października 2014, 14:01

Zawsze należy łopaty sprawdzić i wyważyć bo niewyważone mogą powodować bicie i wibracje. Tam gdzie elementy urządzeñ, maszyn są wprawiane w ruch obrotowy zawsze istnieje potrzeba ich wyważania. Tu to jest ładnie opisane http://www.epheli.pl/index.php?name=New ... le&sid=244
U mnie na laptopie z win7 fms działa bez problemów. Nigdy nie instalowałem xp ani emulatora.
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 81
Dołączył(a): niedziela, 27 kwietnia 2014, 18:54
Lokalizacja: Poznañ

Post przez marek_c4 » czwartek, 16 października 2014, 17:12

Kiedyś miałem wgranego FMS'a na netbooku z win7, ale żeby zadziałał trzeba było coś jeszcze dograć.
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba chodziło o to:
http://www.microflight.com/s.nl/ctype.K ... KB.1034/.f

Niestety nie mogę tego teraz sprawdzić, bo już nie używam FMS'a (nie mam na dysku)
Mam nadzieję że czegoś nie pokręciłem i uda Ci się uruchomić ten symulator.
Pozdrawiam z Poznania
Marek

T-Rex 450 + Turnigy 9X
V-911
V-977 (na razie w drodze ;))

Avatar użytkownika
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2014, 09:59
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post przez Florek86 » czwartek, 16 października 2014, 17:27

Tak czytałem już ten artykuł o wyważaniu, ale dzięki. Póki, co wygląda na to, że te nowe łopaty standardowe nie wpadają w drgania.


Zerknę na ten link. Dziękuję.

Moim zdaniem to błąd, że nie ma dodatku dogranego na płytę. Mało kto ma teraz Windowsa XP czy też inne. Na innym forum widziałem, że dużo osób ma z tym problem. Na zagranicznych ten temat też wałkowany ale z angielskim słabo.

Avatar użytkownika
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2014, 09:59
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post przez Florek86 » czwartek, 16 października 2014, 20:19

Kurczę, nareszcie !!! Udało się !!! W koñcu normalnie dziś polatałem w garażu 😃 Okazało się, że proportional był słabo ustawiony. Lekka korekcja na trymerach i jest ok. Dzięki

Avatar użytkownika
 
Posty: 4446
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » czwartek, 16 października 2014, 22:17

Super :)
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2014, 09:59
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post przez Florek86 » piątek, 17 października 2014, 10:48

A powiedz mi jeszcze jedną rzecz, bo dziś jeszcze się tak zastanawiałem czy mój optymizm nie jest za wczesny. Tzn. heli wygląda na to, że ładnie lata, nie obraca się wokół własnej osi i nie ma jakiś specjalnych tendencji to uciekania. Nurtuje mnie tylko, czy kontroler nie jest za skrajnie ustawiony.
Postaram się wstawić fotkę oraz filmik z lotu w piwnicy.

Sorry za jakość ale zadrżała mi ręka :?

Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 4446
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » piątek, 17 października 2014, 13:18

No trymery masz na max. Na lewym próbuj jeszcze doregulować na regulatorze proportional a na prawym poprzez wykręcanie snapów
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

Avatar użytkownika
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2014, 09:59
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post przez Florek86 » poniedziałek, 20 października 2014, 10:57

Cześć,

Wczoraj pobawiłem się chwilkę i zdjąłem wszystkie snapy i złożyłem na nowo.

Z czystej ciekawości ustawiłem tarczę sterującą w taki sposób by po podłączeniu baterii ustawiła się ona idealnie poziomo. Wydawałoby się, że będzie idealnie.

Ustawienie aparatury:

Obrazek


Jeżeli na prawych trymerach ustawię neutral, to heli poruszać się będzie bardzo do tyłu i będzie uciekał w lewą stronę. Chyba nic nie oszukałem.


Teraz chciałbym to skorygować. Rozumiem, że patrząc od tyłu na heli i tarcze:

- lewego snapa nie ruszać,
- prawy delikatnie skręcić, żeby heli nie uciekał w lewo,
- snap z przodu skrócić, żeby heli poruszał się bardziej do przodu.

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Pozdrawiam

 
Posty: 1747
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » poniedziałek, 20 października 2014, 13:01

Najprościej! Ucieka Ci helik bokiem w lewo . Poruszasz prawym drążkiem na boki (lewo / prawo ). Patrzysz na którym serwie porusza się orczyk . Wypinasz z niego cięgno i wykręcasz o jeden pełny obrót snapa . Zakładasz cięgno z powrotem na orczyk i robisz próbny zawis . Czynność tą ( w razie potrzeby ) powtarzasz aż helik przestanie uciekać w lewo . Gdyby ściągało go w prawo robisz wszystko to samo tylko że wkręcasz snapa.

Gdy ucieka do tyłu albo przodu wszystko identycznie tyle że na drugim serwie . WA¯NE! Podczas regulacji cięgien trymery przy prawym drążku mają być na zero ( w neutrum).

 
Posty: 1747
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » poniedziałek, 20 października 2014, 13:01

dubel
Ostatnio edytowano poniedziałek, 20 października 2014, 13:03 przez bejo, łącznie edytowano 1 raz

 
Posty: 1747
Dołączył(a): piątek, 31 maja 2013, 10:11

Post przez bejo » poniedziałek, 20 października 2014, 13:02

dubel

Advertisement

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lama

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość