Teraz jest środa, 21 lutego 2018, 17:28

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Silniki xtreme

Wszystko o śmigłowcach Lama
  • Advertisement


 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2015, 16:58

Silniki xtreme

Post przez slawek1973b » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 21:38

Witam
Chce dokonac wymiany silnikow w lama v4 i mam pytanie ktory silnik to ''A'' ,a ktory to ''B''
Pozdrawiam i prosze o pomoc

Avatar użytkownika
 
Posty: 315
Dołączył(a): sobota, 14 kwietnia 2012, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Silniki xtreme

Post przez robert.bielinski » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 21:50

kto by to teraz pamietał.
Miałem kiedyś lame ale nie potrafie sobie przypomnieć. patrz na zebatki na silniczkach jezeli jest blizej obudowy silniczka do znaczy że A a jezeli dalej niż obudowa silniczka to B
tak wydedukowałem patrzac w sklepach internetowych na zdjęcia

 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2015, 16:58

Post przez slawek1973b » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 21:55

Dzieki masz racje.
Jutro biore sie za wymiane na xtreme ,jeszcze raz dzieki.

Avatar użytkownika
 
Posty: 4445
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 22:40

Latałem na silnikach xtreme 380 BL w modelu Big Lama. Odradzam. Spaliły mi ESC dwa razy http://www.epheli.pl/index.php?name=PNp ... ic&t=36435
Dodam, że w koñcu po wielu eksperymentach doszedłem do ładu z silnikami Esky 370. Cała " magia " na prawdę znacznego wydłużenia ich trwałości polegała na :
- wpuszczeniu po kropelce oleju na tulejki ślizgowe silnika - > kto smaruje ten jedzie
- stosowania przerw między lotami minimum 10 - 15 minut w zależności od temperatury otoczenia - > chodzi o schłodzenie silników
- zastosowanie właściwego dosunięcia kół zębatych silnika do kół odbierających - > zbyt duży nacisk powoduje owalizację tulejek silnika i powstawanie nadmiernych luzów

Nie wiem jak wygląda sprawa silniczków od małej Lamki. Ale warto być czujnym.
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

 
Posty: 2856
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 02:16
Lokalizacja: Tu w tym mieście Wadowicach wszystko sie zaczęło

Post przez Wiktor » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 23:03

Obrazek
lataæ to cza umiæ
klimatyzatory Kraków

Avatar użytkownika
 
Posty: 4445
Dołączył(a): sobota, 14 lipca 2012, 17:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała (EPBA)

Post przez Viper81 » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 23:48

Aaaa i kwestia silników i ich oznakowania. Silnik A napędza górne koło zębate czyli wał zewnętrzny i osadzony na nim dolny wirnik a silnik B dolne koło zębate czyli wał wewnętrzny i osadzony na nim górny wirnik Na rysunku Wiktora widać , że piniony na silnikach są obrócone względem siebie i rozsunięte po osi silników. Ponadto tylny silnik ma dłuższe przewody zasilające go z ESC.
THIS IS THE PART OF ME...

Pozdrawiam
Krzysiek "Viper" HELI DRIVER :)

 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 30 marca 2010, 21:16

Post przez Columbus » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 23:53

Mam silniczki xtreme w Lamie3 która jest działającą pamiątką po moim początku z helikopterami i bardzo je sobie chwale. Lama zyskiwała większy wigor i poza wymianą szczotek przy zauważalnym spadku mocy nic się nie działo. Miałem dwie Lamki i w obu jak padły dość szybko fabryczne silniki, to pó¼niej xtreme spisywały się bardzo dobrze i nie miałem potrzeby ich ponownej wymiany.

 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek, 16 stycznia 2015, 16:58

Silniki xtreme

Post przez slawek1973b » wtorek, 27 stycznia 2015, 18:13

Witam
silniki wymienione dzialaja ,jutro jezelii pogoda pozwoli zrobie probny lot.

Advertisement


Powrót do Lama

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość