Teraz jest czwartek, 24 maja 2018, 04:12

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

JR Vibe 90 Gasser Oblot video -foto relacja

O znakomitych japońskich maszynach spalinowych i elektrycznych: Vibe, Ergo, Airskipper, 500E
  • Advertisement


Avatar użytkownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: Londyn

JR Vibe 90 Gasser Oblot video -foto relacja

Post przez kiniu » poniedziałek, 12 marca 2012, 03:35

Witam goraco i pragne zaprezentowac wam moj nowy nabytek jakim jest JR 90 benzynka ,tak moje marzenia o prawdziwej spalinie w koncu sie ziscily i kupilem sobie juz
przerobiony helikopter z nitro na benzynke.
Gasser chodzil juz za mna od kiedy kupilem pierwszy helikopter nitro czyli na poczatku mojej przygody z tym hobby, zawsze podobal mi sie dzwiek silnika i zapach spalin tego nie da zaden elektryk a ze nitro drogie w eksploatacji postanowilem kupic gassera no i jest co prawda w planach byla szejseta a jest siedemseta ale jak to mowia od przybytku glowa nie boli .
Po pierwszym w zyciu starcie i uniesieniu helika klasy 700 do tego z silnikiem od kosiarki spalinowej musze powiedziec ze tak "lubie to" :) to jest to co powinienem byl kupic na samym poczatku do nauki zawisow ,helikopter jest bardzo stabilny co chyba nikogo nie dziwi biorac pod uwage jego rozmiar lata sie tak samo jak kazdym innym helikiem tyle tylko ze dookola jest znacznie glosniej :) no i czuc ten niepowtarzalny zapach dwusuwa
Co do mocy samego helika to ciezko jest mi to porownac np. do nitro jaki mialem wczesniej po pierwszych zawisach i lotach postepowych wolnych
Jest kilka kwestii nad ktorymi bedzie trzeba popracowac np. rybkowanie gyra ,po przyslaniu do mnie helikoptera przez poprzedniego wlasciciela zyroskop byl opatulony pomiedzy zwykle grube gabki (2cm wysokosci) pakunkowe pomyslalem sobie ze zostalo to tylko umieszczone pomiedzy dwoma polkami helika dla bezpieczenstwa w transporcie i przymocowalem gyro po swojemu czyli gabka miekka 4mm-> aluminiowa blaszka-> i kolejna gabka twarda 2 mm ,niestety podczas zawisu helikoptera gyro rybkuje lewa- prawa probowalem roznych ustawien czestotliwosci gyro od 68 do 75 z takim samym rezultatem i doszedlem do wniosku ze chyba trzeba bedzie wykorzystac patent poprzedniego wlasciciela i przykleic gyro pomiedzy grube gabki bez metalowej plytki po to tylko zeby zminimalizowac wszelkie wstrzasy wywolywane grgania silnika.
Apropo wstrzasow podszas drugiego startu helika zaraz po tym jak go podnioslem z ziemi i uniostem na ok 2 m zgasl silnik :( okazalo sie ze przyczyna tego ze sie zmulil bylo zamkniecie doplywu powietrza przez przesuniecie sie malej metalowej wajchy (nie wiem jak to nazwac) ktora to pod wplywem wibracji z pozycji otwartej przesunela sie do poz. zamknietej w kolejnych lotach zabezpieczylem to oczywiscie piekna biala opaska zaciskowa ktorych to mam zawsze mnostwo w plecaku :)
dobra zobaczcie kilka fotek i jakis filmik z pierwszego oblotu ,kolejne loty i ustawiania bede sie staral przeprowadzic na przyszly weekend jak pogoda pozwoli
pozdrawiam
Krzysiek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=53t78nveoRQ[/youtube]
Trex 600 Nitro Pro
Trex 600 ESP Hughes 500 scale
Trex 600 ESP Naza H
Clouds Fly Glider
Spektrum DX7 SE Receiver AR 7100
Phoenix 2.5 Sanwa RD 6000

Avatar użytkownika
 
Posty: 189
Dołączył(a): sobota, 8 maja 2010, 22:39
Lokalizacja: Poznañ

JR Vibe 90 Gasser Oblot video -foto relacja

Post przez shivoo » poniedziałek, 12 marca 2012, 11:24

Kilka pytañ :

Jaki silniczek, jaka moc, jaka waga modelu gotowego do lotu ( z paliwem ), ile paliwa lejesz - jakie paliwo ( da się nalać jakieś 100 oktan - V-Power ? :) - w sensie czy nie eksploatuje zbyt mocno silnika ), jaki czas lotu ?
Micha³ -- Frenzy TZ50 V2, mCP X, JR DSX7

 
Posty: 379
Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2008, 18:01
Lokalizacja: Radziejowice

Post przez banditosp » poniedziałek, 12 marca 2012, 11:48

A gdzie kolega kupił to cudo , na ebay ?
Piękna maszyna , wielu udanych lotów życzę .
Jak mniemam konwersja zrobiona na silniku zenoah 260 ?
Jak tak to spokojnie można lać v-power :D
Ja mam taki w baji i elegancko daje radę :D
Trzeba lać tylko dobry olej do paliwa . Ja stosuję olej stihl do pilarek spalinowych , świetny olej .
A teraz mają wprowadzić w pełni syntetyczny więc będzie jeszcze lepszy .
FUTABA FG12 , SPEKTRUM DX6i

Avatar użytkownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: Londyn

Post przez kiniu » poniedziałek, 12 marca 2012, 17:52

Kilka pytañ :

Jaki silniczek, jaka moc, jaka waga modelu gotowego do lotu ( z paliwem ), ile paliwa lejesz - jakie paliwo ( da się nalać jakieś 100 oktan - V-Power ? Smile - w sensie czy nie eksploatuje zbyt mocno silnika ), jaki czas lotu ?


Silnik Zenoah 260 PUH MOC Maximum Output: Net ps (kw) 2.4 (1.77) ; Gross ps (kw) -
Maximum Torque: Net kg-m 0.160 ; Gross kg-m
waga gotowego smiglaka do lotu z paliwem 6,1 kg paliwa nalalem pol zbiornika po wylatanych okolo 10 -15 min zostalo dosc duzo nie wiem jaka jest pojemnosc tanku w tym vibe 90 ale cos ok 700 ml napewno i jestem pewien ze helik w pelni zatankowany jest wstanie latac ponad 30 min na tym zbiorniku spr to mysle w sobote.
ja leje benzyne 97 octanow i mieszam w proborcjach 50-1 z olejem do silnikow dwusuwowych tak jak powiedzial kolega "Banditosp" olej do pilarek spalinowych nadaje sie doskonale czas pokaze jak ten silniczek bedzie sie spisywal w dalszej eksploatacji
W odpowiedzi na pytanie gdzie kupilem helika - tak oczywiscie Ebay :)
100 oktanowego paliwa lac tam nie bede nie mam poki co takiej potrzeby
Pozdrawiam
Trex 600 Nitro Pro
Trex 600 ESP Hughes 500 scale
Trex 600 ESP Naza H
Clouds Fly Glider
Spektrum DX7 SE Receiver AR 7100
Phoenix 2.5 Sanwa RD 6000

 
Posty: 379
Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2008, 18:01
Lokalizacja: Radziejowice

Post przez banditosp » poniedziałek, 12 marca 2012, 18:07

To są bardzo dobre silniki a do tego mają małe spalanie .
Myślę że spokojnie polatasz 35 minut .
FUTABA FG12 , SPEKTRUM DX6i

Avatar użytkownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: Londyn

Post przez kiniu » poniedziałek, 12 marca 2012, 18:33

To są bardzo dobre silniki a do tego mają małe spalanie .
Myślę że spokojnie polatasz 35 minut

I wlasnie dlatego to kupilem :)
Trex 600 Nitro Pro
Trex 600 ESP Hughes 500 scale
Trex 600 ESP Naza H
Clouds Fly Glider
Spektrum DX7 SE Receiver AR 7100
Phoenix 2.5 Sanwa RD 6000

Avatar użytkownika
 
Posty: 189
Dołączył(a): sobota, 8 maja 2010, 22:39
Lokalizacja: Poznañ

Post przez shivoo » poniedziałek, 12 marca 2012, 19:57

Dzięki za odpowied¼. Piękne jest to że można tyle polatać za "śmieszne" pieniądze ( pomijam sam zakup helika ), natomiast martwi mnie przełożenie moc/waga które wypada nie najlepiej. Mam wrażenie, że to podobnie jak mój Shuttle będzie latająca krowa ;) Natomiast z takim silniczkiem to już by był narowisty rumak

http://www.centuryheli.com/products/pro ... nm=Z260H3D

Ciekaw jestem czy Kosmo! z forum zajmie głos w tym temacie, bo o ile pamiętam "zabenzynił" swoją Frenzy .90" - Może jakieś porównania ?
Micha³ -- Frenzy TZ50 V2, mCP X, JR DSX7

 
Posty: 156
Dołączył(a): czwartek, 10 grudnia 2009, 17:47

Post przez wiesiek_kr » środa, 14 marca 2012, 10:05

.......po przyslaniu do mnie helikoptera przez poprzedniego wlasciciela zyroskop byl opatulony pomiedzy zwykle grube gabki (2cm wysokosci) pakunkowe.....

A czy jesteś pewien że przy takim rozwiązaniu poprzedniemu właścicielowi ogon nie rybkował?
I od razu zapytam czy Jesteś w stanie odtworzyć taką "kanapkę" i pokazać jakąś fotkę?

PS. Co do zabenzynowienia :) Fredzia przez Kosmo to wygląda to tak że ja kupiłem od Niego helika i we własnym zakresie wsadziłem do niego silniczek na PB :)


Pozdrawiam
Wiesiek
Colibri V4, T-Rex 550 E, Frenzy 90 Gasser, X-CELL90Gasser
http://www.wiesiekzieba.com/
http://www.heli-foto-video.com/

 
Posty: 799
Dołączył(a): piątek, 15 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Sagitarii

Post przez Kosmo! » środa, 14 marca 2012, 10:57

No jestem jestem :-)

Tak jak pisze Wiesiek Frenzy powędrowała do niego. Wiesiek zrobił konwersję na benzynę.
Ja również posiadam benzynę, jest to X-cell 90 Spectra G z silnikiem Zenoaha 260 PUH. Model kupiłem używany, chociaż można powiedzieć że nowy. Silnik był tuningowany w Toxic motors. Z dedykowanym tłumikiem posiada ponoć ok 4 KM.
Gdy go kupiłem musiałem go jeszcze przez dziesięć godzin docierać, udało się to zrobić bez problemu.
Jednak z lataniem jest gorzej tzn mam problem z silnikiem, który wkręca się na obroty, lub je gubi... nie mogę dojść z tym do ładu.
No ale idzie wiosna, więc będzie czas aby wszystko dopieścić.
Co do mieszanki do obecnie robię 1:40. Leję zwykłą 95 plus olej sthila do dwusuwów.
Nie chcę zaśmiecać tematu kiniowi, ale jak ktoś będzie chciał obejrzeć to wkleję jakieś foty X-cella

Avatar użytkownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: Londyn

Post przez kiniu » środa, 14 marca 2012, 13:13

A czy jesteś pewien że przy takim rozwiązaniu poprzedniemu właścicielowi ogon nie rybkował?
I od razu zapytam czy Jesteś w stanie odtworzyć taką "kanapkę" i pokazać jakąś fotkę?

Pewnosci nie mam czy w setupie ktory on sobie wymyslil z tymi gabkami ogon nie rybkowal ale wyglada to conajmniej smiesznie fotki ponizej
Obrazek

Obrazek



zdjecie drugie przedstawia umiejscowienie zyroskopu i jego opatulenie dokladnie tak jak zrobil to poprzedni wlasciciel
Gabka nr1 przyklejona na tasme dwustronna do ramy (polki) do tego przyklejone gyro i od gory jeszcze jedna gruba gabka przymocowana na gumki :) poezja
byc moze cos takiego wyeliminuje wszelkie wibracje zamierzam przetestowac ten jego patent w sobote na lotnisku klubowym gdzie beda rowniez specjalisci od napedow benzynowych niech oni to ogladna i cos doradza
byc moze trzeba bedzie tez przykrecic troche silnik bo mam wrazenie ze sie zalewa i kopie ale to juz zostawie ludziom ktorzy znaja sie na tym .

kosmo napisal :
"Nie chcę zaśmiecać tematu kiniowi, ale jak ktoś będzie chciał obejrzeć to wkleję jakieś foty X-cella"
stary wal smialo z fotkami niech swiat widzi :) a nuż uda sie przekonac wiecej osob do jedynego slusznego napedu jakim jest paliwo! :)

Pozdrawiam
Krzysiek
Trex 600 Nitro Pro
Trex 600 ESP Hughes 500 scale
Trex 600 ESP Naza H
Clouds Fly Glider
Spektrum DX7 SE Receiver AR 7100
Phoenix 2.5 Sanwa RD 6000

 
Posty: 799
Dołączył(a): piątek, 15 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Sagitarii

Post przez Kosmo! » środa, 14 marca 2012, 14:42

Ok, dzięki kiniu :)
Tak w ogóle gratuluję zakupu! Niech Ci służy bezawaryjnie.
Wklejam więc kilka fotek X-cella...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Porównanie do Reksa 600N

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jeszcze pytanie.. Czy ktoś wie gdzie mogę kupić ga¼nik do Zenoaha 260 PUH ??

Avatar użytkownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: Londyn

Post przez kiniu » środa, 14 marca 2012, 16:31

No piekny model nie ma to tamto a co do gaznika to zobacz sobie na tej stronie
http://www.prestwich.ndirect.co.uk/zenoahSPARES.htm
jesli nie ma na stronie napisz do nich maila zapewne beda to mieli
pozdrawiam
Trex 600 Nitro Pro
Trex 600 ESP Hughes 500 scale
Trex 600 ESP Naza H
Clouds Fly Glider
Spektrum DX7 SE Receiver AR 7100
Phoenix 2.5 Sanwa RD 6000

 
Posty: 379
Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2008, 18:01
Lokalizacja: Radziejowice

Post przez banditosp » czwartek, 15 marca 2012, 11:41

Czy ten X-cell 90 Spectra jest sprzedawany w zestawie z silnikiem ?
FUTABA FG12 , SPEKTRUM DX6i

Avatar użytkownika
 
Posty: 212
Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: Londyn

Post przez kiniu » czwartek, 15 marca 2012, 13:56

Czy ten X-cell 90 Spectra jest sprzedawany w zestawie z silnikiem ?

Kiedys zapewne byl na chwile obecna nigdzie go juz nie ma w sprzedazy nawet na stronie miniatureaircraftusa.com choc widnieje na liscie produktów to po dodaniu go do koszyka wychodzi ze "Error: Sorry, but the Product you've requested wasn't found!"
Byc moze jest jeszcze gdzies dostepny jakis egzemplarz ale nie udalo mi sie go znalesc a sam bylem ciekaw czy sprzedawany jest z silnikiem czy nie
MOze warto jeszcze chwile poczekac na "whiplash " on tego samego producenta? ja niestety nie jestem az tak cierpliwy :) a chodzil za mna on strasznie zobacz sobie filmiki
na stronie miniatureaircraftusa
pozdro.
Trex 600 Nitro Pro
Trex 600 ESP Hughes 500 scale
Trex 600 ESP Naza H
Clouds Fly Glider
Spektrum DX7 SE Receiver AR 7100
Phoenix 2.5 Sanwa RD 6000

 
Posty: 379
Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2008, 18:01
Lokalizacja: Radziejowice

Post przez banditosp » czwartek, 15 marca 2012, 15:07

FUTABA FG12 , SPEKTRUM DX6i

Advertisement

Następna strona

Powrót do JR Propo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość