Teraz jest niedziela, 21 stycznia 2018, 03:01

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Czyli wszystko o sprzęcie, który steruje naszym ogonem :)

Moderator: kenobi36

  • Advertisement


 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 21 sierpnia 2012, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez Poozon » sobota, 25 sierpnia 2012, 22:01

Witam,

Czy możliwe jest podłączenie do żyroskopu zamiast serwa, regulatora wraz z silnikiem napędzającym wirnik ogonowy ?
Przerabiam helika który ma wirnik ogonowy napędzany dodatkowym silnikiem.
Wymyśliłem sobie, że pomiędzy regulator i odbiornik włączę żyro GA250.
Aparatura Turnigy 9x z odbiornikiem 9X8Cv2.
Regulator Jeti JES006 - http://www.jetimodel.com/index.php?page=product&id=79

Czy taka konfiguracja będzie działać ?

Pzdr,
Poozon

 
Posty: 1802
Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:43
Lokalizacja: szczecin

Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez VIRUS-RC » sobota, 25 sierpnia 2012, 22:54

a czy ga250 nie ma tylko cyfrowego wyjścia, które może spalić regiel?
pozatym czeka na Ciebie wiele godzin testów szukania odpowiedniej czułości i opó¼nienia ...
HK 450 PRO
FBL ZYX-S 4xTGY S306G
frsky taranis stock

 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 21 sierpnia 2012, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez Poozon » niedziela, 26 sierpnia 2012, 09:33

czyli ga250 miałoby mieć wejście analogowe ale wyjście już cyfrowe ?
Przy okazji pytanie: czy w "tañszych" helikopterach w których na jednej płytce jest odbiornik, regulator ... jest również żyro ?
Czy helik za 200 zł mający na pudle info o żyroskopie faktycznie go ma czy to tylko taka ściema marketingowa ?

Postanowiłem przerobić zabawkę DH9100 która rozbudziła tylko moje zapały do latania, na coś co będzie potrafiło latać ;)
Wpakowałem do tego wał napędowy, głowicę i łapaty wirnika od Walkery CB180. Dodałem drugie serwo. Podłączyłem apkę Turnigy 9X z odbiornikiem 8ch. Wszystko fajnie działa od strony mechanicznej. Mam obecnie problem z doborem obrotów wirnika ogonowego. Zmiana krzywej gazu nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Przy niskich obrotach wirnika głównego helik utrzymuje pozycję. Udało mi się dobrać odpowiednie obroty wirnika ogonowego. Ale już przy większych obrotach helik dostaje rotacji. Pomyślałem sobie, że żyro będzie rozwiązaniem tego problemu.

Może macie jakieś sugestie, pomysły ??

Avatar użytkownika
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 8 października 2011, 19:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez marketleader » niedziela, 26 sierpnia 2012, 12:18

Poozon napisał(a):czyli ga250 miałoby mieć wejście analogowe ale wyjście już cyfrowe ?

GA250 ma tryb standardowy, w którym częstotliwość sygnału wyjściowego jest 70Hz, czyli w sam raz do "analogowych" odbiorników sygnału (analogowe serwo, regiel).

Poozon napisał(a):Przy okazji pytanie: czy w "tañszych" helikopterach w których na jednej płytce jest odbiornik, regulator ... jest również żyro ?
Czy helik za 200 zł mający na pudle info o żyroskopie faktycznie go ma czy to tylko taka ściema marketingowa ?

Też mam DH9100 i tam faktycznie jest stabilizacja ogona. Mam też zabawkę coaxiala bez żyro i ten brak faktycznie się czuje.

Poozon napisał(a):Przy niskich obrotach wirnika głównego helik utrzymuje pozycję. Udało mi się dobrać odpowiednie obroty wirnika ogonowego. Ale już przy większych obrotach helik dostaje rotacji. Pomyślałem sobie, że żyro będzie rozwiązaniem tego problemu.


Jeżeli masz TG9X to możesz poeksperymentować z funkcją REVO/CV. To jest mikser, który do sterowania drążkiem kierunku dodaje (lub odejmuje) wartość proporcjonalną do obrotów wirnika głównego - takie rozwiązanie dla helików bez żyro. Nawet piszą, że jak masz żyro to tę funkcję należy wyłączyć. Standardowo krzywa jest cała 50%, tzn. bez miksowania. Aby włączyć miksowanie trzeba punkty krzywej podnosić lub opuszczać w stosunku do tych 50% - kwestia eksperymentu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 1248
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 12:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez shacker » niedziela, 26 sierpnia 2012, 12:32

marketleader napisał(a):
Poozon napisał(a):czyli ga250 miałoby mieć wejście analogowe ale wyjście już cyfrowe ?

GA250 ma tryb standardowy, w którym częstotliwość sygnału wyjściowego jest 70Hz, czyli w sam raz do "analogowych" odbiorników sygnału (analogowe serwo, regiel).


Nawet w manualu jest napisane by NIE UZYWAC serw analogowych.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain) / Heli Team - forum na luzie

 
Posty: 7241
Dołączył(a): wtorek, 8 grudnia 2009, 12:20

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez kenobi36 » niedziela, 26 sierpnia 2012, 13:33

Nie ma wyjścia cyfrowego i analogowego.
Są serwa cyfrowe i analogowe. Cyfrowe akceptują wyższą częśtotliwość choć są i wyjątki, zbyt duża częstotliwość pali serwa analogowe.
Starsze GA250 mogły sterować tylko cyfrowymi, najmnuiejsza częstotliwość chyba 120Hz . Te nowsze mają też tryb pracy o częśtotliwości dla serw analogowych.
Wiiększość nowych regulatorów akcepuje też zwiększoną częstotliwość.
Nie wiem jak GA250 ale na necie jest kilka konstrukcji trikopterów na żyroskopach HK401B, więc trzymanie ogona silnczkiem jest możliwe.
SAB Goblin 700, T-Rex Gasser 700, Goblin 500, Protos Mini
RCmaniak.pl - Century Radikal - SAB Goblin - MSHeli - ALZRC czê¶ci T-Rex i X5 - Blade Helis and Tuning - Brain - MKS - RJX - PowerHD

Avatar użytkownika
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 8 października 2011, 19:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez marketleader » niedziela, 26 sierpnia 2012, 14:44

shacker napisał(a):Nawet w manualu jest napisane by NIE UZYWAC serw analogowych.


Stara instrukcja.
Zdanie ze starej:
"GA-250 was designed to work with all modern digital tail servos, don't use any analogy tail servo at all."
To samo zdanie z nowej:
"GA-250 was designed to work with all modern tail servos."

I dodana została opcja: 5 mrugnięć czerwonej diody->1520μs/70Hz, czyli pod serwa analogowe.

 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 21 sierpnia 2012, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez Poozon » niedziela, 26 sierpnia 2012, 15:05

Dokładnie taką wersję ga250 posiadam.
Na stronie producenta regla nie ma niestety informacji nt. częstotliwości sygnałów wejściowych.
Nie pozostaje nic innego jak tylko podłączyć i przetestować ;)

 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 21 sierpnia 2012, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez Poozon » niedziela, 26 sierpnia 2012, 17:15

OK Panowie ;) ja przetestowałem podłączenie silnika ogonowego poprzez regiel do żyro GA-250.
Jakie wyniki obstawiacie ?? Działa czy nie ??
Dodam, że moja wersja GA250 może obsługiwać serwa z częstotliwością dla sygnałów wychodzących na poziomie 70Hz.

 
Posty: 2856
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 02:16
Lokalizacja: Tu w tym mieście Wadowicach wszystko sie zaczęło

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez Wiktor » niedziela, 26 sierpnia 2012, 17:30

myśle że nawet jeśli będzie działać to efekt może nie zadawalać. poszukaj coś co działa z 270Hz w zwyż
lataæ to cza umiæ
klimatyzatory Kraków

Avatar użytkownika
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 8 października 2011, 19:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez marketleader » niedziela, 26 sierpnia 2012, 21:03

Poozon napisał(a):OK Panowie :wink: ja przetestowałem podłączenie silnika ogonowego poprzez regiel do żyro GA-250.
Jakie wyniki obstawiacie ?? Działa czy nie ??

Skoro tak się ucieszyłeś (:wink:) to pewnie działa.

Wiktor napisał(a):myśle że nawet jeśli będzie działać to efekt może nie zadawalać. poszukaj coś co działa z 270Hz w zwyż

Sterowanie ogonem w tym przypadku jest przez zmianę obrotów silniczka ogonowego. Zmiany obrotów (mimo, że jest to mały silniczek) obarczone są jednak sporą bezwładnością. Zatem zwiększenie prędkości taktowania sygnału wyjściowego z żyro do regla na niewiele się zda: regiel będzie szybciej reagował na sygnał z żyro i szybciej będzie zadawał sygnał dla silnika, ale silnik i tak nie zdąży wystarczająco szybko zmienić obrotów.

Jednakowoż zmiana DH9100 w 4 kanałowca i podłączenie go do TG9X to i tak sukces, mimo, że wszyscy (włącznie z niżej podpisanym) odradzali taki zabieg jako nieopłacalny. Kwintesencja modelarstwa.

Avatar użytkownika
 
Posty: 1898
Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 20:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez qemay » poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 07:30

Powinno działać i to całkiem przyzwoicie. Bezwładność bezwładnością, ale w koñcu wszystkie wielokoptery opierają się na dokładnie takiej samej zasadzie (zmiana za pomocą silnika) i wiemy jak stabilne mogą być - a zadanie wydaje się być dużo trudniejsze. Coaxiale? to samo, różnica prędkości silników ustalana jest przez żyroskop i działa... Podniesienie częstotliwości też powinno pomóc - choć w tym przypadku już pewnie nie wiele :P

Podpis usuniêto z powodu podejrzenia o kryptoreklamê.

 
Posty: 2856
Dołączył(a): czwartek, 8 listopada 2007, 02:16
Lokalizacja: Tu w tym mieście Wadowicach wszystko sie zaczęło

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez Wiktor » poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 22:21

marketleader napisał(a):
Poozon napisał(a):OK Panowie :wink: ja przetestowałem podłączenie silnika ogonowego poprzez regiel do żyro GA-250.
Jakie wyniki obstawiacie ?? Działa czy nie ??

Skoro tak się ucieszyłeś (:wink:) to pewnie działa.

Wiktor napisał(a):myśle że nawet jeśli będzie działać to efekt może nie zadawalać. poszukaj coś co działa z 270Hz w zwyż

Sterowanie ogonem w tym przypadku jest przez zmianę obrotów silniczka ogonowego. Zmiany obrotów (mimo, że jest to mały silniczek) obarczone są jednak sporą bezwładnością. Zatem zwiększenie prędkości taktowania sygnału wyjściowego z żyro do regla na niewiele się zda: regiel będzie szybciej reagował na sygnał z żyro i szybciej będzie zadawał sygnał dla silnika, ale silnik i tak nie zdąży wystarczająco szybko zmienić obrotów.

Jednakowoż zmiana DH9100 w 4 kanałowca i podłączenie go do TG9X to i tak sukces, mimo, że wszyscy (włącznie z niżej podpisanym) odradzali taki zabieg jako nieopłacalny. Kwintesencja modelarstwa.


po co piszesz o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia?
lataæ to cza umiæ
klimatyzatory Kraków

Avatar użytkownika
 
Posty: 452
Dołączył(a): sobota, 8 października 2011, 19:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez marketleader » wtorek, 28 sierpnia 2012, 11:04

Hmm. Która część mojej wypowiedzi wskazuje, że nie mam pojęcia? Mogę nie mieć racji. możesz się ze mną nie zgadzać, ale pojęcie mam. Ale możesz @Wiktor nie odpowiadać. Bardziej oczekuję wypowiedzi autora wątku i podzielenia się jego rzeczywistymi doświadczeniami z tą przeróbką.

 
Posty: 7241
Dołączył(a): wtorek, 8 grudnia 2009, 12:20

Re: Podłączenie silnika do żyroskopu GA250

Post przez kenobi36 » wtorek, 28 sierpnia 2012, 21:04

Gdyby nie było różnicy w szybkości reakcji silnika to nikt by nie stosowała regulatorów Fast PWM w wielowirnikowcach.
SAB Goblin 700, T-Rex Gasser 700, Goblin 500, Protos Mini
RCmaniak.pl - Century Radikal - SAB Goblin - MSHeli - ALZRC czê¶ci T-Rex i X5 - Blade Helis and Tuning - Brain - MKS - RJX - PowerHD

Advertisement

Następna strona

Powrót do Żyroskopy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości