Teraz jest wtorek, 22 maja 2018, 12:18

epheli.pl

Wortal pilotów helikopterów RC

SM 50e moim pierwszym smigłowcem RC :)

Wszytko o modelu który można śmiało nazwać polską Kasamą :)

Moderator: Kostek136.

  • Advertisement


 
Posty: 260
Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:58

Post przez perkoz » środa, 2 lutego 2011, 00:27

No dobrze, a wcześniej nie miałeś z tym reglem problemów? Może powinieneś wrócić do pierwotnych ustawieñ, bo w sumie metoda prób i błędów jest trochę dziwna w tym wypadku...Jeśli regiel walnął, to go na złom. No chyba, że ktoś inny Ci go programował, to warto zapytać, bo kombinacja z timingiem na ślepo może skoñczyć się utratą synchronizacji.

Avatar użytkownika
 
Posty: 310
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 10:40

Post przez Miron » środa, 2 lutego 2011, 00:39

perkoz napisał(a):No dobrze, a wcześniej nie miałeś z tym reglem problemów? Może powinieneś wrócić do pierwotnych ustawieñ, bo w sumie metoda prób i błędów jest trochę dziwna w tym wypadku...Jeśli regiel walnął, to go na złom. No chyba, że ktoś inny Ci go programował, to warto zapytać, bo kombinacja z timingiem na ślepo może skoñczyć się utratą synchronizacji.

no właśnie nie wiem, czy na początku nie było z nim problemów, bo początki były ciężkie... Generalnie zaprogramowany był na default. Teraz sparwdzam inne ustawienia (w ten sposób znalazłem PWM 8KHz). Mógłbyś rozwinąć problem utraty synchronizacji?? Jak na razie testowałem ustawienia 7,5 15 22,5.
Pozdrawiam Miron
---------------
Syma S107G (od tego siê zaczê³o)
...

 
Posty: 260
Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:58

Post przez perkoz » środa, 2 lutego 2011, 15:05

Jakiś czas temu testowałem 2 regulatory w 250tce. Pierwszy z nich Emax przestawiałem na timingu od low poprzez medium do high i z silnikiem nie działo się nic złego, może nieznacznie zmieniały się osiągi i temperatura. Oczywiście po jakimś czasie doszedłem do wniosku, że Emax jest przewymiarowany do tego modelu i zamontowałem dedykowany regiel produkcji Copterx.
Sprawdziłem jak działa na ustawieniach fabrycznych - było low - w sumie ładnie działało, ale doszedłem do wniosku, że trzeba pobawić się timingiem, a nuż będzie lepiej...
Wszystko przygotowałem, timing przestawiłem na medium i w górę. Silnik ładnie się uruchomił, dodałem gazu żeby poderwać model i tu nastąpiło małe bach. Silnik nagle sie wyłączył z jakimś dziwnym dżwiękiem, po czym znów zaczął wchodzić na obroty i tak w kółko, krótko mówiąc regiel nie wiedział jak wysterować silnik.

Dopiero póżniej doczytałem, że mój silnik wymaga ustawienia timingu na low.

Twój przypadek jest wprawdzie inny, większy silnik i regiel z większymi możliwościami programowania, ale myślę, że warto wiedzieć o takiej ewentualności.
Tak jeszcze myślę... może w instrukcji silnika (o ile oczywiście ją posiadasz) jest podane właściwe ustawienie.

Avatar użytkownika
 
Posty: 133
Dołączył(a): czwartek, 26 sierpnia 2010, 00:40

Post przez mariuszs » środa, 2 lutego 2011, 19:04

Na forum Helifreak ktoś wrzucił zalecany wzór na obliczanie PWM dla danego silnika, rekomendowany przez pracowników Castle Creations

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=273575

------------------------------
KV * V * magnesów /20
--------------------------------

Co dla 700e wychodzi 510 kV * 50 V * 10 magnesów / 20 = ~12 kHz

Ilość magnesów w silniku znajdziesz pewnie gdzieś w manualu do niego.

Avatar użytkownika
 
Posty: 310
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 10:40

Post przez Miron » środa, 2 lutego 2011, 20:50

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi :) Niestety manuala do tego silnika chiñczycy nie wyprodukowali (cieli koszty :D )

ze wzoru wychodzi mi 14kHZ, ale jak miałem ustawiony na 12 to po kilku minutach helik dziwnie się zachowywał... ustawiłem opcję 8 i te dziwne zachowania się zgubiły.

Dziś testowałem różne ustawienia timingu i pwm (bez łopat w domu - pomiar po 90 sekundach pracy na 50%). Jako kryterium przyjąłem temperaturę regla i silnika. Znaczący spadek temperatury regla i delikatny dla silnika był dla timingu 7,5. Przy wyższych wartościach obserwowany wzrost temperatury (20sC więcej dla regla i 3sC dla timingu 22,5). Dla wartości niższych niż 7,5 spadek temperatury mieścił się w granicach błędu statystycznego. Myślę, że ustawienia timing 7,5 i pwm 8 zostawię. W planach:
1. Użyczenie modelu dla testów w idlu.
2. Wymiana silnika na 1100kv.
Pozdrawiam Miron
---------------
Syma S107G (od tego siê zaczê³o)
...

Avatar użytkownika
 
Posty: 310
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 10:40

Post przez Miron » środa, 30 marca 2011, 00:06

Ponieważ prace nad SM-em trwały non-stop, a problem dziobañ oddalał się i wracał (w mniejszej amplitudzie. Jednak po obejrzeniu co potrafi Rex 600 (w sprawie dziobañ) to stwierdziłem, że jestem przewrażliwiony :D . Tak serio to na razie latam na pożyczonej głowicy od Kostka, a poniżej filmik do jakiego etapu doszedłem.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8B4LPxQsbl0[/youtube]
Sorki za jakość, ale film nagrywany był "widelcem" ;)
Pozdrawiam Miron
---------------
Syma S107G (od tego siê zaczê³o)
...

Avatar użytkownika
 
Posty: 754
Dołączył(a): poniedziałek, 11 stycznia 2010, 15:16
Lokalizacja: Nowa Sól

Post przez sebus102 » środa, 30 marca 2011, 08:29

miron już super Ci idzie :) oby tak dalej! No powiem Ci szczerze że moja 600 dziobie jak dziobak przy niskich obrotach w normalu :) TWARDE GUMY MAM i nie wiem czemu ogólnie ale dziobie i mam to gdzieś ... jak jej dam w tytke... to przestaje a że jej daje w tytke caly czas to mi nie dziobie ;) więc nie ma czym się przejmować :P
Obrazek
Obrazek
Sirocco Team Pilot
SM Team Pilot
AGA Power Team Pilot
Dualsky Team Pilot

Avatar użytkownika
 
Posty: 310
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 10:40

Post przez Miron » środa, 30 marca 2011, 21:45

sebus102 napisał(a): to przestaje a że jej daje w tytke caly czas to mi nie dziobie ;) więc nie ma czym się przejmować :P

zgodnie z zaleceniami sebusa102 dałem w tytkę i poczyniłem kolejne postępy :wink: Efekty są na poniższych zdjeciach:
Obrazek

Obrazek

Poszła rama, elektronika cała, choć silnik ma "dziwne" luzy...
Obrazek

Ogólnie to było tak:
latałem sobie od lewa do prawej, czułem się kozakiem i nagle po nawrocie coś mi się pochrzaniło, pomyliłem kierunki i model wbił się w ziemię... rama z obu stron poszła, ogon, łopat zębatka itd. Jak model walnął o ziemię to ino się przeżegnałem w imieniu górników, którzy fedrowali kilometr poniżej (na szczęście nie było tąpnięcia). Na razie koszty w zależności od wersji policzyłem na :
- 350 zł wersja optymistyczna
- 650 zł pesymistyczna

ech ta nasza ułañska fantazja... no cóż, nie zawsze wychodzi ;)
Pozdrawiam Miron
---------------
Syma S107G (od tego siê zaczê³o)
...

Avatar użytkownika
 
Posty: 4057
Dołączył(a): poniedziałek, 6 października 2008, 14:24
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E

Post przez Ramotny » środa, 30 marca 2011, 21:54

no nie¼le żeś przyrżnął :(... Nawet "niezniszczalna" zębatka spiłowana jak w tartaku...
Zanim zaczniesz zamawiać części sprawd¼ wszystko dokładnie żeby Ci potem czego nie zabrakło - nawet tak "odległą" od silnika rzecz jak wałek ogonowy...
Pozdrawiam,
Grzegorz
==========
Mieæ czy lataæ? oto jest pytanie... - kocham Reksia 500

Avatar użytkownika
 
Posty: 3280
Dołączył(a): czwartek, 31 sierpnia 2006, 20:36
Lokalizacja: Pruszków

Post przez piotralski » środa, 30 marca 2011, 21:55

Miron napisał(a):ech ta nasza ułañska fantazja... no cóż, nie zawsze wychodzi ;)

Miron, kazden jeden kret to nauka pokory. Nie ma tego zlego co by nam na dobre nie wyszlo.
Lataj chłopie i miej z tego przyjemność. Krety sie zdarzaja :)
Pozdrawiam Piotrek

T-rex 700E - czy aby na pewno....
Druine D31
Katana S50E
FunJET ULTRA
Alpina 4001 CME
... i kilka innych do posk³adania :D
PhoenixRC
Jeti DC-16 2,4 GHz

Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): sobota, 18 grudnia 2010, 00:49
Lokalizacja: Chorzów

Post przez hanysA3 » środa, 30 marca 2011, 21:57

Miron nie jest ¼le bo zawsze mogło dojść do poruszenia płyt tektonicznych i znowu był by kataklizm , teraz by Bałtyk wylał. Helika szybko ogarniesz na pewno Sławek będzie pomocny. :D
Pozdrawiam Andrzej
T-REX 550E
T-REX 450 PRO
DX8

 
Posty: 420
Dołączył(a): środa, 10 marca 2010, 18:35
Lokalizacja: Chorzów

Post przez Kostek136. » środa, 30 marca 2011, 22:06

hanysA3 napisał(a): Helika szybko ogarniesz na pewno Sławek będzie pomocny. :D

Ta, bo ja nie mam co robić tylko heliki składać

Avatar użytkownika
 
Posty: 310
Dołączył(a): czwartek, 9 września 2010, 10:40

Post przez Miron » środa, 30 marca 2011, 22:18

Ramotny napisał(a):no nie¼le żeś przyrżnął :(... Nawet "niezniszczalna" zębatka spiłowana jak w tartaku...
Zanim zaczniesz zamawiać części sprawd¼ wszystko dokładnie żeby Ci potem czego nie zabrakło - nawet tak "odległą" od silnika rzecz jak wałek ogonowy...


jutro jadę z modelem do Elektromara. Zresztą jak coś będzie nie tak to mam do niego rzut beretem :) - 15 minut autostradą
piotralski napisał(a):Miron, kazden jeden kret to nauka pokory. Nie ma tego zlego co by nam na dobre nie wyszlo.
Lataj chłopie i miej z tego przyjemność. Krety sie zdarzaja :)

i te krety tak pięknie prostują kręgosłup :)

Kostek136. napisał(a):Ta, bo ja nie mam co robić tylko heliki składać

też tak myślałem :D ... helika sam ogarnę... gorzej z ustawieniami głowicy...
Pozdrawiam Miron
---------------
Syma S107G (od tego siê zaczê³o)
...

Avatar użytkownika
 
Posty: 754
Dołączył(a): poniedziałek, 11 stycznia 2010, 15:16
Lokalizacja: Nowa Sól

Post przez sebus102 » środa, 30 marca 2011, 23:13

Miron napisał(a):
sebus102 napisał(a): to przestaje a że jej daje w tytke caly czas to mi nie dziobie ;) więc nie ma czym się przejmować :P

zgodnie z zaleceniami sebusa102 dałem w tytkę i poczyniłem kolejne postępy :wink: Efekty są na poniższych zdjeciach)


KURDE MAM WYRZUTY SUMIENIA teraz przez Ciebie :( ale czyta się to co mam w podpisie ..... najpierw ! SYMEK SYMEK SYMEK potem latanko .... ale dla pocieszenia powiem Ci że mnie też ostatnio zamroczyło z 250 widać na filmikach z niedzieli... mój błąd ... :( PRZEPRASZAM
Obrazek
Obrazek
Sirocco Team Pilot
SM Team Pilot
AGA Power Team Pilot
Dualsky Team Pilot

Avatar użytkownika
 
Posty: 4057
Dołączył(a): poniedziałek, 6 października 2008, 14:24
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E

Post przez Ramotny » środa, 30 marca 2011, 23:15

sebus102 napisał(a):ale czyta się to co mam w podpisie ..... najpierw ! SYMEK SYMEK SYMEK potem latanko

No sorry ale Twój aktualny podpis zawiera:
-------------------
gg:1058690
-------------------
SM-50e V2 (soon)

T-Rex 250 SE
T-Rex 450 SPORT
T-Rex 600 ESP

Fly and fuck the haters!

Sprzedam interface PhoenixRC
Hologramowe naklejki na helika i łopaty->PISAĆ
. Gdzie tu "Symek, symek, symek"?
Pozdrawiam,
Grzegorz
==========
Mieæ czy lataæ? oto jest pytanie... - kocham Reksia 500

Advertisement

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do SM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość